۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
تاکید رئیس قوه قضائیه بر شناسائی و برخورد با مقصران حادثه متروپل

تاکید رئیس قوه قضائیه بر شناسائی و برخورد با مقصران حادثه متروپل

رئیس دستگاه قضا بر پیگیری همه جانبه همه ابعاد حادثه متروپل برای شناسایی و برخورد با مقصران حادثه تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست مسئولان عالی قضایی با تسلیت به بازماندگان حادثه متروپل آبادن افزود: این حادثه باید در همه ابعاد بررسی شود و انتظار می‌رود هیئت عالی دادستان کل کشور، دولت و مجلس شورای اسلامی که کمیسیون عمران را مامور به پیگیری کرده است، هر چه زودتر موضوع را بررسی و گزارش‌ها را اعلام کنند.

وی گفت: در این ساختمان قراردادی بین شهرداری و یک فرد حقیقی بسته شده است که باید بررسی شود این قرارداد درست بوده یا خیر؟ در ساخت و ساز مطابق قانون عمل شده یا خیر؟ دستگاه‌های مرتبط که باید اظهار نظر و تصمیم گیری می‌کردند، مثل شهرداری، کمیسیون ماده ۱۰۰، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و همه آیا به وظایف خود عمل کرده اند یا خیر؟

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یک نکته مهم درباره ساخت و سازها این است که فلسفه گرفتن پایان کار چیست؟ چرا ساختمان پس از ساخت باید بررسی نهایی شود و سپس پایان کار بدهند؟ در ساختمان متروپل برخی طبقات در حال ساخت بوده و برخی طبقات مثل همکف به بهره برداری رسیده است که طبیعی است پایان کار نداشته است.

وی تاکید کرد: هیئت‌های اعزامی پیگیری متروپل، هم برای این ساختمان و هم برای همه ساختمان‌های در حال ساخت پایان کار را با جدیت پیگیری کنند.

محسنی اژه‌ای افزود: پروانه ابتدایی این ساختمان ظاهرا ۲ بار اصلاحیه خورده و به طبقات اضافه شده است، آیا زیرساخت و فنداسیون توان اضافه شدن طبقات را داشته است یا خیر؟

وی ادامه داد: نظام مهندسی می‌گوید نامه نوشتیم و تذکر دادیم، آیا به مهندس ناظر هم تذکر داده شده است؟ آیا تخلف داشته و کوتاهی کرده است؟

رئیس دقوه قضائیه تاکید کرد: ما امیدواریم از لحاظ حقوقی هیئت اعزامی هر چه سریعتر گزارش بدهند تا اقدامات برابر قانون هر چه سریعتر انجام شود.

محسنی اژه‌ای گفت: رسیدگی به این مسائل نمی‌تواند طولانی باشد و باید به سرعت انجام شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha