۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
تأمین زمین در ۵ شهر گلستان برای طرح ملی مسکن| ۷ هزار واحد در روستاها احداث می شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

تأمین زمین در ۵ شهر گلستان برای طرح ملی مسکن| ۷ هزار واحد در روستاها احداث می شود

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از تأمین زمین در پنج شهر استان برای طرح ملی مسکن خبرداد و گفت: هفت هزار واحد در روستاهای گلستان احداث می شود.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: انتظار مردم برای افزایش نرخ تسهیلات مانع از ثبت نام آن ها برای طرح نهضت ملی مسکن شده است.

وی افزود: در صورت افزایش تسهیلات این مبلغ به کسانی که پیش از این ثبت نام کرده اند هم تخصیص داده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: از مجموع احداث یک میلیون مسکن در سال، ۶۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

حسینی تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در حوزه روستایی، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای بین ۲۵ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می شود.

وی افزود: در بخش نهضت ملی مسکن در حوزه شهری، بنیاد مسکن پس از تامین زمین و پالایش اولیه متقاضیان توسط راه و شهرسازی وارد عمل شد و در حوزه احراز هویت، تشکیل پرونده، تخصیص زمین، معرفی به بانک ها و افتتاح حساب اقداماتی انجام داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به آمار استان، ادامه داد: در حال حاضر از مجموع ۲۵ شهر دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و دو شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر در استان، ۲۲ هزار ثبت نام انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر واجد شرایط بودند.

حسینی گفت: هم اکنون در پنج شهر استان تامین زمین انجام شده و در این شهرها بنیاد مسکن وارد مرحله احراز هویت شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۰ هزار ثبت نام، چهار هزار نفر احراز هویت شده و از این تعداد هزار نفر تایید نهایی شدند.

حسینی ادامه داد: بنیاد مسکن انفلاب اسلامی گلستان در کنار اداره کل راه و شهرسازی هم اکنون در عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن قدم برداشته و در شهرهایی که زمین تامین شده این طرح بدون مشکل در جریان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه در حوزه روستایی هفت هزار سهیمه ساخت مسکن وجود دارد، گفت: ما در این حوزه توانایی پاسخگویی به عمده نیاز و تقاضای مسکن مردم استان را داریم.

وی اظهار کرد: علی رغم تمام محدودیت های موجود بالغ بر پنج هزار و ۴۶۷ فقره واریز توسط مردم استان انجام شده و بیش از ۷۰ درصد تعهد ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha