۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
گاز رسانی به واحدهای صنعتی در کردستان ۴۲ درصد افزایش یافت
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:

گاز رسانی به واحدهای صنعتی در کردستان ۴۲ درصد افزایش یافت

کردستان - مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تعداد واحدهای صنعتی استان که سال گذشته گازدار شدند در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷، ۴۲.۵ رصد رشد داشته است.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد استان توسط کمیته مرتبط شناسایی شدند یک  هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای مذکور ۶۳ واحد غیرفعال هستند، اضافه کرد: قبل از مصوبه شورای اقتصاد تعداد واحدهای صنعتی استان که از نعمت گاز برخوردار بودند ۹۹ واحد بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: ۳۰ واحد صنعتی در سال ۹۵ و ۸۳ واحد در سال ۹۶ و ۹۴ واحد در سال ۹۷ در استان گاز دار شدند و اینگونه گاز جایگزین مصرف سالانه ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع در این واحدها شد.

فعله‌گری گفت: سال ۹۸ هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود ۲۱۵ واحد صنعتی در استان گاز دارشوند که تا پایان سال به ۲۲۱ واحد گازرسانی شد که این میزان بیش از برنامه تعیین شده بود.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به ۲۲۱ واحد صنعتی  استان در سال گذشته ۱۴۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شد، یادآور شد: با این اقدام جایگزینی ۳۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی به جای سوخت های مایع محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج  انجام شد.

فعله‌گری افزود: توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه شده است.

کد خبر: ۱۵٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha