۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
ناترازی بانک‌ها به منظور رشد اقتصاد کشور رفع شود
رئیس جمهور:

ناترازی بانک‌ها به منظور رشد اقتصاد کشور رفع شود

رئیس جمهور گفت: برنامه‌ها و اقدامات ناظر بر رفع ناترازی بانک‌ها، از جمله بازپرداخت بدهی‌های دولت به نظام بانکی تدوین و مصوبات لازم اجرایی شود.

به گزارش بازار، در جلسه امروز (یکشنبه) ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی، وضعیت بانک‌ها بر مبنای میزان مشارکت در تحقق رشد اقتصادی، مدیریت بازار ارز و اعمال سیاست‌های مناسب برای کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمد ارزی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره اهمیت تأمین مالی در مسیر توسعه و رشد اقتصاد کشور گفت: برنامه‌ها و اقدامات ناظر بر رفع ناترازی بانک‌ها، از جمله بازپرداخت بدهی‌های دولت به نظام بانکی تدوین و مصوبات لازم نیز از مراجع ذیربط اخذ و اجرایی شود.

در این جلسه موضوع مدیریت بازار ارز و اعمال سیاست‌های مناسب برای کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی مطرح و مقرر شد این سیاست‌ها با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمد ارزی کشور اجرایی شود.

همچنین موضوع کنترل قیمت کالاها در بازار مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تأمین و ذخیره‌سازی مقدار مناسب کالاها، مقرر شد توزیع کالا در سراسر کشور به تناسب نیاز استان‌ها با سرعت و دقت ادامه یابد و ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت مستمر داشته باشند.

در این جلسه موضوع کامیون‌های وارداتی سال‌های گذشته و موجود در گمرکات کشور که برای ترخیص با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مطرح و مقرر شد کارگروهی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط با رعایت ضوابط و مقررات قانونی وضعیت را بررسی و گزارشی با فوریت و در نظر گرفتن راهکار نهایی، برای اتخاذ تصمیم به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha