۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
محدودیت عرضه مرغ و روغن در بازار مازندران نیست
در گفتگو با بازار؛

محدودیت عرضه مرغ و روغن در بازار مازندران نیست

ساری- جعفری، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وصنایع جهاد کشاورزی مازندرا ن موجودی کالاهای اساسی در استان را خوب توصیف کرد و گفت: محدودیتی برای عرصه مرغ و روغن در استان وجود ندارد.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه انبارهای استان از نظر موجودی کالا مشکلی ندارد، گفت: چهار هزار تن سهمیه برنج برای استان در نظر گرفته شد که دو هزار و۵۰۰ تن تایلندی و هزار و ۵۰۰ تن هندی است.

وی با اشاره به اینکه سهم فروشگاه های استان برای خرید مشخص شده است، افزود: این برنج ها به زودی وارد بازار می شود و قیمت برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ تن شکر نیز در قالب بسته های یک کیلویی در استان تقسیم و توزیع می شود، گفت: شکر با قیمت ۱۸ هزار و ۱۸۰ تومان از انبار غله خرید و ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

جعفری موجودی شکر را در استان مطلوب دانست و درباره وضعیت بازار مرغ گفت: هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در انبارها وجود دارد و هر شب هزار تن مرغ گرم در استان کشتار و بازار تهران و مازندران عرضه می شود و ۳۰ تا ۴۰ تن نیز برای ذخایر استراتژیک ذخیره سازی می شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران قیمت مرغ را حدود ۴۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سهم بری روغن خانوار، توزیع از طریق ۱۱ کارخانه استان در حال حاضر انجام است و همه فروشگاه های زنجیره ای مملو از روغن است و محدودیتی برای تامین روغن نداریم.

وی با اظهار اینکه از سوی برخی فروشگاه ها شاهد عدم پذیرش روغن هستیم، افزایش چهار تا پنج برابری قیمت را دلیل آن اعلام کرد و گفت: این سبب شد که مشتری تمایلی برای خرید نداشته باشد، با این حال هزار و ۵۰۰ تن طی ۱۰ روز گذشته انواع روغن را در بازار توزیع کردیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha