۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
تولید ۷۱ میلیون تن پتروشیمی و میعانات گازی در پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید ۷۱ میلیون تن پتروشیمی و میعانات گازی در پارس جنوبی

بوشهر- اسدی مدیر عامل پارس جنوبی از تولید ۳۳ میلیون تن پتروشیمی و ۳۸ میلیون تن میعانات گازی و اتان و گوگرد در پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد.

سخاوت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، در دو سال اخیر تاثیراتی بر حوزه نفت و گاز داشت ولی با این وجود شاهد بالا رفتن سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عظیم در منطقه ویژه پارس جنوبی هستیم.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ برای اشتغال از طریق مجموعه‌های دانش‌بنیان برنامه مدونی داریم و به طور عملی شاهد موفقیت در این زمینه خواهیم بود.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تولید ۳۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی در یکسال اخیر از موفقیت‌های ارزشمند پارس جنوبی است که البته رسیدن به ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال از اهداف صنعت پتروشیمی است.

اسدی تصریح کرد: در یکسال اخیر بالغ بر ۳۸ میلیون تن میعانات گازی و اتان و گوگرد در پارس جنوبی تولید شده و امیدواریم به تولید ۴۲ میلیون تن برسیم.

وی یادآور شد: راه‌اندازی فازهای جدید در دست اجرا و توسعه فازهای موجود، برداشت گاز شیرین از پارس جنوبی را به بالای ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز می‌رساند و این در حالی است که اکنون بالغ بر ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و فرآورش می‌شود.

مدیر عامل پارس جنوبی ابراز داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای افزایش تولید گاز و سایر محصولات تولیدی در منطقه ویژه پارس جنوبی بهره می‌بریم و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha