۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
 آمادگی بخش خصوصی برای همراهی با دولت در نهضت ملی مسکن
بازار گزارش می دهد

آمادگی بخش خصوصی برای همراهی با دولت در نهضت ملی مسکن

کرج- بخش خصوصی برای ساخت مسکن جهت پرسنل فعال فاقد مسکن در کارگاه های خود در همراهی با دولت درباره نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار بخش خصوصی هم درباره نهضت ملی ساخت مسکن حاضر به همکاری با دولت بوده و برخی از فعالان این حوزه اعلام کرده اند که حاضر هستند تا جای ممکن در صورت تامین زمین و مصالح به قیمت رسمی پیش قدم شده و نیاز به مسکن آن دسته از پرسنل خود را که فاقد مسکن هستند، بر طرف کنند.

در این میان دولت به عنوان متولی این طرح با واگذاری بخشی از مسئولیت خود در زمینه نهضت ساخت مسکن قسمتی از دغدغه خود را برای این منظور سبک بار تر این طرح بسیار بزرگ را برداشته و به مقصود برساند.

در همین خصوص مهدی کامکار مدیرعامل شرکت تولیدی عطر آگین به خبرنگار بازار می گوید: اگر سازمان های مسئول حاضر باشند زمین مناسب که امکاناتی مانند آب ،برق گاز خیابان بندی و.. داشته باشد دراختیار مجموعه تحت مدیریت اینجانب در هشتگرد ویا شهرهای نزدیک آن قراردهد آماده ام برای پرسنل خود در شرکت های مرتبط که فاقد مسکن هستند تا ۳۰۰ واحد آپارتمانی را ازطریق تعاونی کارکنان احداث کنم.

وی می افزاید: سالهاست از نهاد های ذیربط این درخواست شده بود اما بدون پاسخ ماند حال که دولت اراده ساخت یک میلیون واحد آپارتمانی را دارد من نیز به سهم خود آماده ام با همکاری کارکنان خود تا سیصد واحد آپارتمانی را احداث و با نظارت اعضای تعاونی و نهادهای حمایت کننده دراختیار خانواده های عضو قرار دهم.

کامکار در عین حال تصریح کرده است که تنها حمایتی که میخواهم تامین زمین و مصالح با دریافت بهای رسمی آن است.

البته در دولت های نهم و دهم نیز تعاونی های مسکن ادارات و شرکت ها در قالب مسکن مهر می توانستند از این گونه حمایت ها بهره مند شده و برای پرسنل فاقد مسکن خود سرپناهی را ایجاد کنند و حال با توجه به تجربه های آن دوره و همچنین درس گرفتن از نقاط ضعف و قوت آن پروژها ( به لحاظ ساخت و نظارت بر کیفیت سازه ها و در عین حال زیر ساخت های مورد نیاز شهری) دولت سیزدهم نیز برای پیشبرد عملیاتی نهضت ملی ساخت مسکن می تواند بخش خصوصی را کمک حال خود دانسته و همانگونه که از نام این حرکت بزرک بر می آید پتانسیل های ملی را به کار گیرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha