۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
تکرار تخلف در نانوایی های گلستان منجر به ابطال جواز می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

تکرار تخلف در نانوایی های گلستان منجر به ابطال جواز می شود

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از برخورد جدی با نانواهای متخلف خبر داد و گفت: در صورت بروز تخلف سهمیه نانوایی کاهش می‌یابد و با تکرار آن مجوز نانوایی باطل خواهد شد.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت نان، دارو و بنزین افزایش نمی‌یابد، اظهار کرد: پرداخت یارانه نان از ماه‌های آینده متفاوت خواهد بود زیرا دولت می‌خواهد یارانه‌ای که اکنون به گندم پرداخت می‌کند به دست مصرف کننده واقعی برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر مطلب که پس از آزادسازی قیمت آرد نان بدون هیچ محدودیتی با همان قیمت قبلی به مردم عرضه می‌شود، افزود: ما به تفاوت قیمت نان یارانه‌ای با نان آزاد را دولت بلافاصله به حساب نانوا پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب پس از پایان ساعت کاری دولت با محاسبه تعداد نان فروخته شده، مبلغ ما به تفاوت را به نانوا ارائه می‌دهد تا نانوا قادر به تهیه آرد آزاد سری بعد باشد.

دهنوی با بیان این مطلب که دولت سال گذشته ۷۴ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم و عرضه آن در قالب نان یارانه به نانوایی‌های دولتی هزینه کرد، افزود: یک راه بهینه و اصلاح الگوی مصرف، نظام عادلانه سازی پرداخت یارانه‌ها است بنابراین دولت در این راستا عمل کرد.

وی از اجرای عرضه نان سهمیه‌ای با کارت بانکی در استان زنجان خبر داد و گفت: در این طرح دولت قیمت نان را ۱۵ درصد برای نانوا گران‌تر کرده اما مردم با همان قیمت قبلی نان را تهیه می‌کنند و این ۱۵ درصد افزایش هم از سوی دولت به نانوا پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به هوشمندسازی نظارت در حوزه حمل و نقل آرد استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای خردادماه با مکانیزم جدید مسیر حمل و نقل آرد نانوایی‌ها انجام می‌شود و اتحادیه صفرتا صد فرایند را به صورت هوشمند نظارت می‌کند.

وی علت بخشی از کسری نان را ساعات پخت نامنظم و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها اعلام کرد و گفت: بر این اساس به همه نانوایی‌ها ۴۸ ساعت مهلت داده شده تا میزان پخت، زمان پخت و روز تعطیلی خود را با نصب بنر در معرض دید عموم بگذارند تا مردم از چگونگی فعالیت نانوایی‌ها اطلاع پیدا کنند.

دهنوی در خاتمه خواستار نظارت بیشتر مردم در این حوزه شد و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارش را به سامانه‌های مربوطه در بخش نظارت اعلام کنند.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha