۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
قیمت مرغ در اصفهان ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزانتر از مصوب کشوری است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

قیمت مرغ در اصفهان ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزانتر از مصوب کشوری است

اصفهان – ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان گفت: قیمت مرغ در اصفهان ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزانتر از مصوب کشوری است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم مرغ در کشور ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و این در حالی است که در اصفهان با توجه فراوانی عرضه مرغ برای مصرف کننده ۴۴ هزار ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به فراوانی تولید مرغ در بازار ادراه پشتیبانی امور دام استان همچون گذشته مازاد تولید را از تولید کنندگان خریداری می‌کند به گونه‌ای که تا کنون بیش از یک هزار تن مرغ توسط این شرکت از مرغداران خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه تولید کنونی مرغ به صورت میانگین در هر شب یک هزار تن است، ادامه داد: نیاز استان ۶۴۰ تن بوده و مابقی این مرغ یا به استان‌های دیگر ارسال شده و یا توسط شرکت پشتیبانی دام و طیور خریداری شده است.

بیش از ۱۵ میلیون جوجه ریزی در دو ماه
وی با اشاره به دلیل فراوانی مرغ در اصفهان گفت: ۸.۵ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین و بیش از هفت میلیون جوجه ریزی در اردیبهشت منجر به افزایش تولید و مازاد بر مصرف شده است.

ایرندوست تصریح کرد: مشکل کنونی مرغداران استان اصفهان کمبود نقدینگی برای خرید نهاده است که این امر را با پیگیری بانک کشاورزی دنبال کرده و به زودی تسهیلات در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha