۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به اردبیل| قیمت نان و دارو افزایش نمی یابد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به اردبیل| قیمت نان و دارو افزایش نمی یابد

اردبیل - موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با همراهی مجلس مصمم است تا قیمت سه قلم کالا اعم از نان، بنزین و دارو را افزایش ندهد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها نباید به نارضایتی مردم منجر شود و مسائل به وجود آمده در حوزه نان باید هر چه سریعتر سر و سامان پیدا کرده و مردم به اندازه کافی و به نرخ مصوب نان خود را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: قرار نیست دولت و مجلس با آب، نان، دارو و بنزین بازی کند چرا که خط قرمز نمایندگان مجلس تأمین وفور نان، دارو و بنزین برای گروه‌های مختلف جامعه است تا نابسامانی بیشتری را شاهد نباشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از اول مخالف حذف ارز ترجیحی بودم چرا که به نظر می‌رسد این خلأ باید به شکل صحیح جبران می‌شد سپس حذف ارز ترجیحی با اولویت با هدف جلوگیری از رانت به انجام می‌رسید که ابعاد زیرساختی این مسئله هنوز به انجام نرسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: دولت صادق‌الوعده است و تلاش می‌کند تا مردمی‌سازی یارانه‌ها را با رویکرد عادلانه در پیش بگیرد اما بهتر است به جای پول نقد در قالب کارت الکترونیکی نیازهای مردم را تأمین کرده و دغدغه‌های مردم را در این حوزه از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چنانچه به اصلاح قوانین در این حوزه نیاز باشد، ما در مجلس آمادگی داریم تا اصلاح قوانین را به نفع بهبود معیشت مردم انجام داده و جلوی سوداگری‌ها و برخی دلالی‌ها را در حوزه بازار بگیریم.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: تمام تلاش دولت مردمی و مجلس انقلابی بر این است تا در جامعه چالش‌ها و نارضایتی‌ها به حداقل رسیده و مردم نیازمندی‌های خود را به شکل مطلوب تأمین کنند.

سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه وزرای دولت به اردبیل
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در اواخر خردادماه به اردبیل خبر داد و بیان کرد: اعضای کمیسیون به همراه وزیر اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی به استان اردبیل سفر می‌کنند تا از نزدیک با مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی آشنا شوند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این سفر چند روزه قرار است اعضای کمیسیون و وزرای اقتصادی دولت از نزدیک با واحدهای فعال تولیدی و راکد در این حوزه آشنایی پیدا کرده و نسبت به رفع مشکلات آنها با حمایت و پشتیبانی‌های جدی اقدامات مؤثری را انجام دهند.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از تأخیر و تعلل در صدور احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها تصریح کرد: باید هر چه سریعتر حق و حقوق بازنشستگان پرداخت شود چرا که این اقشار نیازمند حمایت جدی هستند و باید هر چه سریعتر موانع و مشکلات از پیش روی آنها برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به آغاز فعالیت سال سوم مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس انقلابی در سال سوم تلاش خواهد کرد تا به مطالبات مردم بیش از گذشته پاسخگو بوده و در حوزه‌های مختلف پیگیر رفع نیازمندی‌های مردم باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha