۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
هیچ کمبود کالایی در بازار نداریم
رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران:

هیچ کمبود کالایی در بازار نداریم

رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: هم اکنون کالا به اندازه کافی موجود است اما برخی به دلیل افزایش قیمت سعی می‌کنند آن را وارد بازار نکنند و این امر موجب اختلال در عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به علت افزایش قیمت سیب زمینی و سایر صیفی‌جات در بازار گفت: گران شدن کالاهای اساسی، بر سایر کالاها بی‌تأثیر نیست و ما منتظر افزایش قیمت در تره بار و صیفی‌جات بودیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نسبت به سال قبل جهشی بوده است، افزود: باید صادرات بلند مدت باشد چراکه وقتی بازار نابسامان می‌شود جلوی صادرات گرفته می‌شود و صادرکننده متضرر می‌شود موضوع اصلی اینجاست که شروع و قطع مقطعی صادرات، موجب نوسان قیمت در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: ما تعیین کننده قیمت نیستیم، وظیفه ما نظارت بر قیمت است و تعیین کننده قیمت، عرضه و تقاضاست. وزارت جهاد کشاورزی باید برای میزان مصرف داخل و صادرات برنامه ریزی کند تا وسط سال این نظم به هم نخورد ولی متأسفانه این اتفاق هر از گاهی در جامعه روی می‌دهد و نشان دهنده این است که برنامه ریزی وجود ندارد.

کارگر افزود: در تهران شاهد کمبود عرضه نیستیم. هم اکنون کالا به اندازه کافی موجود است اما برخی (دلالان) به دلیل افزایش قیمت سعی می‌کنند آن را وارد بازار نکنند و این امر موجب اختلال در عرضه می‌شود.

وی گفت: حوزه اصلی کاری بنده نظارت در سطح شهر برای مغازه دارها برحسب فاکتوری است که خرید می‌کنند. متاسفانه گاهی اوقات برخی فروشندگان از ارائه فاکتور هم دریغ می‌کنند، و اعضای ما بدون فاکتور خرید می کنند و در سطح شهر جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به درست کردن ایجاد خلا عرضه ناقص در میدان مرکزی افزود : با قرار دادن ساعت کار در میدان مرکزی وعرضه محصولات در یک ساعت مشخص جلوی این قبیل مشکلات گرفته می شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha