۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
بازارهای آلمان و ایتالیا در دسترس تولیدکنندگان ایرانی

بازارهای آلمان و ایتالیا در دسترس تولیدکنندگان ایرانی

سازمان توسعه تجارت ایران در طرحی با همکاری مرکز بین‌المللی تجارت سازمان ملل و با حمایت اتحادیه اروپا، بازار آلمان را برای تولیدکنندگان ایرانی دست یافتنی‌تر کرد.

به گزارش بازار، میرهادی سیدی، مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت، اظهار داشت: در این طرح مشترک رایگان، ۲۰ مدیر منتخب در سفری به آلمان (از ۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) از نمایشگاه‌های بین‌المللی، شرکت‌ها و کارخانه‌های مرتبط بازدید و گفتگوهای مستقیمی را با ۷۵ شرکت همتا انجام دادند.

آموزش بازاریابی نوین و نفوذ در بازارهای جهانی، کمک به ارتقای ظرفیت شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی و حضور مجدد آن‌ها در بازارهای اروپایی و استفاده از پتانسیل بازار اروپا در توسعه صادرات از مهمترین اهداف این سفر بوده‌اند.

این برنامه شامل شش حوزه مختلف گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات، قطعات خودرو، محصولات پتروشیمی، ارتباطات و فن آوری اطلاعات و گردشگری بود که در آن شرکت‌های برگزیده از استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی حضور داشتند.

از دستاوردهای این برنامه می‌توان به انعقاد قرارداد در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، گیاهان دارویی، فروش خشکبار و میوه‌های خشک ارگانیک، گردشگری و تورگردانی، محصولات صنعتی و معدنی و بسته بندی محصولات اشاره کرد.

سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد در آینده نزدیک برنامه مشابه‌ای را برای گروهی دیگر از شرکت‌ها با الویت دانش‌بنیان برای کشورهای آلمان و ایتالیا به اجرا در آورد.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha