۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
همایش مشترک نوآوری‌های بسته‌بندی در دبی|  مالیات بر تجارت در امارات به زودی
مرکز تجاری ایران در امارات برگزار کرد

همایش مشترک نوآوری‌های بسته‌بندی در دبی|  مالیات بر تجارت در امارات به زودی

همایش نوآوری های بسته بندی، همزمان با نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی دبی، با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران هفته گذشته در دوبی برگزار شد.

به گزارش بازار، در تداوم برنامه های مرکز تجاری ایران در امارات، همایش نوآوری های بسته بندی Packaging Innovations همزمان با نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی دبی، با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران هفته گذشته در محل هتل تاور پلازا (Tower Plaza) دوبی برگزار شد.

در این همایش که ۶۵ تن از فعالان اقتصادی و دست اندرکاران صنعت چاپ و بسته بندی و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه مشارکت داشتند. در ابتدای این همایش محمدرضا طلایی، رئیس مرکز تجاری ایران در امارات ضمن خوشامدگویی به حاضرین در همایش مطالبی را در خصوص همایش و برنامه ریزی های به عمل آمده و همچنین بازار امارات بیان داشتند.

در این همایش کارشناسان و فعالان اقتصادی برجسته حوزه چاپ و بسته‌بندی، از جمله مدیر استراتژی گروه تارسوس (برگزار کننده نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی)

این همایش ۶ ساعته در دوبخش برگزار شد که در بخش اول سخنرانانی از ایران، امارات و انگلیس به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل و تکنولوژی‌های روز این صنعت پرداختند. در بخش دوم موضوعاتی نظیر ثبت شرکت، قوانین مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده، شبکه‌سازی تجاری و روابط بانکی مورد بررسی قرار گرفت و در انتهای همایش نیز پاسخگوی پرسش های مطروحه از سوی مشارکت کنندگان بودند.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران یکی از سخنرانان این همایش در بخش اول بود. او سخنان خود را با بیان اینکه همایش نوآوری‌های بسته‌بندی، اولین رویداد در این زمینه است که در امارات برگزار می شود، گفت: «این همایش اولین همکاری با باشگاه رهبران کسب و کار در دوبی است. تجربه ۳۰ ساله من نشان می دهد که شرکت های فعال در صنعت چاپ و بسته بندی، مواد اولیه، ماشین آلات، کارخانجات و منابع انسانی وابستگی و پیوستگی زیادی به یکدیگر دارند و مانند یک خانواده هستند. به همین دلیل است که شبکه سازی و تبادل اطلاعات در این صنعت گرافیکی، بسیار مهم است.»

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در سخنرانی خود به مسائلی مانند ادغام اینترنت و فناوری اطلاعات با صنعت چاپ و بسته‌بندی، بسته‌بندی‌های دوست‌دار محیط زیست و استفاده از مواد تجزیه پذیر در بسته‌بندی، چاپ دیجیتال، اتوماسیون در تولید بسته‌بندی و چاپ سه بعدی صحبت کرد.

همایش مشترک نوآوری‌های بسته‌بندی در دبی|  مالیات بر تجارت در امارات به زودی


اندی توماس امانس (Andy Thomas-Emans)، مدیر استراتژی گروه Tarsus برگزار کننده نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی از دیگر سخنرانان بخش اول بود که به مانند عابدین به صورت حرفه ای و تخصصی به بررسی گذشته، حال و آینده صنعت چاپ و بسته بندی پرداخت. یکی از مواردی که او در سخنرانی های خود مطرح کرد، توجه به گروه های سنی در بسته بندی بود. مثالی از کارخانه کوکاکولا آورد و اینکه این شرکت با استفاده از چاپ دیچجیتال، بسته بندی متناسب با جامعه هدف خود انتخاب می کند و حتی برچسب های روی قوطی های نوشیدنی را نیز شخصی سازی می کند. به باور توماس این امر می تواند ارسال محصول به مصرف کننده را نیز راحتتر و سریعتر کند. البته این بدان معنا نیست که سیستم های چاپ سنتی از رده خارج شده اند، بلکه به کار خود ادامه می دهد.

این استراتژیست ارشد صنعت چاپ و بسته‌بندی که در همایش نوآوری‌های بسته‌بندی حضور داشت،گفت: با وجود تغییرات گسترده و رشد روزافزودن تکنولوژی چاپ دیجیتال، اما تنها ۵ درصد از برچسب‌ها در دنیا توسط ماشین‌آلات دیجیتال چاپ می‌شوند.

به باور مدیر استراتژیک گروه Tarsus مهمترین دلیل آن سرعت پایین ماشین آلات چاپ دیجیتال است. چاپ بسته بندی، چاپ کارتن های چند لایه و بسته بندی های انعطاف پذیر از مواردی بود که توماس به نقش چاپ دیجیتال در آن‌ها اشاره کرد.

گیتی مرتضوی، معاون بین الملل مرکز تجاری ایران در امارات، نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن پرداختن به موضوعات مرتبط با مرکز تجاری و راه های ارتباطی این مرکز با علاقمندان به فعالیت اقتصادی و تجاری در امارات، ابراز امیدواری کرد که این جلسات بتواند کمکی برای شبکه‌سازی تجاری میان فعالان اقتصادی باشد.

نبودن در دایره روابط و نداشتن شبکه سازی به معنای این است که در دنیای بیزینس وجود ندارید

شبکه سازی تجاری، مهمترین عنصر راه اندازی کسب و کار
در بخش دوم سخنرانان به بررسی موضوعاتی مانند مالیات، شبکه سازی تجاری و مسائل پولی و بانکی پرداختند. در این راستامحمد عبدلا مردود در خصوص راه اندازی شرکت و آغاز کسب و کار در امارات گفت: «در ابتدا لازم است به این نکته اشاره شود که شبکه سازی تجاری بهتر، زندگی و تجارت بهتری را نصیب افراد خواهد کرد. مهم نیست که چه چیزی را نمیدانید، مهم این است که با چه کسانی در ارتباط هستید. نبودن در دایره روابط و نداشتن شبکه سازی به معنای این است که در دنیای بیزینس وجود ندارید.» او در ادامه گفت: « بودن در یک رابطه تجاری نیز بر مبنای اعتماد و راستی و صداقت است. شبکه سازی تجاری به صورت فیزیکی، که دو طرف یکدیگر را می بینند، مهمترین و موثرترین نوع شبکه سازی است. چرا که افراد یکدیگر را می بینند.»

چاکارابارتی (Chakrabarty) نیز یکی دیگر از سخنرانان این برنامه بود که از ثبت شرکت گفته بود. بر اساس گفته های او شرکتش از ابتدا و در خواست اقامت و ویزا تا ثبت شرکت را برای متقاضیان انجام می دهد. او در خلال صحبت های خود این پرسش را مطرح کرد که چرا سرمایه گذاری در امارات مهم است؟ چاکرابارتی برای پاسخ به این سوال از مشخصات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی امارات شروع کرد و گفت: «جایگاه امارات در منطقه برای انجام تجارت مناسب است. از سوی دیگر از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز ثباتی دارد و از ملیت های مختلف نیز در این کشور حضور دارند.» .

او در ادامه به بررسی چگونگی آغاز به کار یک بیزینس یا تجارت در سرزمین اصلی یا در منطقه آزاد امارات پرداخت. پاسخ به سوالات در خصوص مالیات نیز بخش دیگری از برنامه های او بود. بر اساس گفته های چاکرابارتی برای شرکت هایی که حساب بانکی باز نمی‌کنند، اثبات تراکنش های مالی سخت‌تر است و سیستم های بازرسی مالیات، سخت گیری هایی زیادی را برای افرادی که درصدد پرداخت کم مالیات هستند، اعمال کرده و جریمه های زیادی نیز درنظر می گیرند. اگر سود شرکت کمتر از ۱۸۷ هزار درهم باشد، می توانید فایل را در سیستم های مالیاتی ثبت کنید. اما اگر سود بالاتر از این رقم باشد، ثبت پرونده مالیاتی الزامی است.»

دو بانک Rak Bank و Dubai commercial Bank را به عنوان بانک هایی نام برد که در صورت نداشتن دفتری در امارات، برای فعالان اقتصادی که در امارات مشغول به کارند، حساب بانکی باز می کند

مالیات بر تجارت در امارات به زودی| صادرات مجدد مالیات ندارد

عمیر الفلاسی مدیر ثبت دپارتمان اقتصادی و توریسم دبی یکی دیگر از سخنرانان برنامه بود که در خصوص مالیات هایی که در امارات اخذ می شود، گفت: «مالیات در امارات وجود ندارد بلکه مالیات بر ارزش افزوده از افراد حقیقی و حقوقی گرفته می شود که قرار است مالیات تجارت نیز بر آن اضافه می شود.»

او در خصوص عدم پوشش مالیاتی در مناطق آزاد گفت: «از آن جایی که بیشتر مدل تجارت در مناطق آزاد برای صادرات مجدد است، به همین دلیل به آن ها مالیات تعلق نمیگیرد.» در خلال همایش یکی از حاضرین از او پرسید که آیا ۹ درصد مالیات برای آن هایی که امید به سرمایه گذاری در امارات است، زیاد نیست؟ که او پاسخ داد: «برای اینکه انگیزه های ثبت شرکت در این کشور کم نشود در کنار افزایش مالیات، هزینه های ثبت شرکت را کاهش داده و میخواهیم به هزار درهم برسانیم. بقیه محدودیت های قانونی نیز کمتر خواهد شد.» او دو بانک Rak Bank و Dubai commercial Bank را به عنوان بانک هایی نام برد که در صورت نداشتن دفتری در امارات، برای فعالان اقتصادی که در امارات مشغول به کارند، حساب بانکی باز می کند.

Galadari Wahab، مدیر ارشد دپارتمان سرمایه گذاری بانک تجاری دبی و CA Prince N Ravi نیز از دیگر سخنرانان این برنامه بودند که به ترتیب به بررسی روابط بانکی و قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده پرداختند.

همایش مشترک نوآوری‌های بسته‌بندی در دبی|  مالیات بر تجارت در امارات به زودی



حضور در نمایشگاه چاپ و بسته بندی دوبی
آفرین احمدی، نماینده شرکت هودیس نیز که در حوزه بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد در این همایش گفت: «طراحی منحصر به فرد یک بسته بندی می تواند سرنوشت یک محصول را تغییر دهد. در یک شرکت چاپ مطلع، استانداردهای بین المللی از طراحی تا چاپ رعایت می شود. علاوه بر آن سیستم مدیریت کیفیتی که سیستم هایی برای بالا بردن استانداردهای لازم است، نیز وجود دارد.»

هستی موحدزاده، نماینده شرکت مادرول،نیز در سخنرانی خود گفت: «افراد شاغل در مادرول بیش از ۱۵ سال سابقه حضور در بالاترین سطح استعداد و دانش را دارند. در شرکت، از بهترین و پیشرفته ترین امکانات از پیش تا پس از پس از چاپ را در اختیار داشته و از آن بهره مند می شویم تا از آن طریق بتوانیم بهترین محصولات را به مشتری ها ارائه و سطح رضایت آن ها را افزایش دهیم. »

در پایان خاطر نشان می شود با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، شرکت کنندگان در همایش فرصت آن را خواهند داشت تا در اثنی اقامت در دبی، ضمن بازدید از نمایشگاه چاپ و بسته بندی و با آخرین دستاوردها و نوآوری های این صنعت آشنا و با مدیران شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه مذاکره نمایند.

حضور در پاویون شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه، بازدید از نمایشگاه‌های جانبی The leisure Show، The hotel Show، Index Dubai و Hitec، شبکه‌سازی تجاری، امکان ملاقات‌های حضوری با طرفین اماراتی و بازدید از آخرین متدهای مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کشورهای حوزه منا (MENA) از دیگر برنامه های این گروه است.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha