۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
شرایط جدید تولیدکنندگان بدهکار؛ بانک کشاورزی اجازه اخلال در فرآیند تامین اعتبار کشاورزان را ندارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

شرایط جدید تولیدکنندگان بدهکار؛ بانک کشاورزی اجازه اخلال در فرآیند تامین اعتبار کشاورزان را ندارد

جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بانک کشاورزی باید با همه توان خود اعتبارات بخش کشاورزی را تامین کند حتی برای تولیدکنندگانی که به بانک بدهکارند.

جواد عسگری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، گفت: در راستای حذف ارز ترجیحی و اقدامات حمایتی دولت از مردم، کمیسیون کشاورزی مجلس سه‌شنبه هرهفته جلسه‌ای با وزیر کشاورزی، مسولان بانک مرکزی و گمرک برگزار می کند.

وی تاکید کرد: این جلسه در راستای تبیین موضوع توزیع و نظارت بر نهاده های کشاورزی به کشاورزان است تا انشاالله اشکالات کار در این بخش برطرف شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما هفته گذشته نیز جلسه با معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار کردیم که این جلسه با مصوبات مهمی همراه شد.

وی در تشریح مصوبات مدنظر قرار گرفته، تاکید کرد: در این مصوبات، سازمان حمل و نقل پایانه ها مکلف شد که آهنگ حمل نهاده‌های دامی از بنادر را به صدا درآورده و به طور روزانه در این بخش گزارشی به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مصوب کردیم که بانک کشاورزی در راستای کمک به تولید و تعیین اعتبار به تولیدکنندگان گزارشاتی را به صورت روزانه به مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: البته ما تاکید داشتیم که بانک کشاورزی اجازه ندارد در فرآیند تامین اعتبار برای کشاورزان اخلالی ایجاد کند، بنابراین اگر هر تولیدکننده‌ای در راستای دریافت اعتبارات با مشکل مواجه شد ،می‌تواند این مسئله را به مجلس و کمیسیون کشاورزی اطلاع دهد چرا که ما در این بخش تکالیفی را بر عهده بانک کشاورزی قرار دادیم.

این نماینده مجلس گفت: بانک کشاورزی باید با همه توان خود اعتبارات بخش کشاورزی را تامین کند حتی برای تولیدکنندگانی که به بانک بدهکارند چرا که فضای کشور در بحث تولید فضای ویژه‌ای دارد و باید از کشاورزان به جد حمایت شود.

وی تاکید کرد : ما در مصوبه دیگری تاکید کردیم که اعتبار لازم برای تولیدکنندگان جوجه یکروزه از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شود تا روند تولید با اخلال مواجه نشود.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      میشه از مدیران بانک کشاورزی بخواین اینقد جهت تجهیز منابع همکاران را تحت فشار قرار ندهند . وقتی قراره فقط بازوی دولت باشیم دیگه چرا باید با بانکهای خصوصی رقابت کنیم