۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
عملیات سرشاخه کاری گردو در همدان به پایان رسید
توسط افراد خبره و آموزش دیده؛

عملیات سرشاخه کاری گردو در همدان به پایان رسید

همدان-مدیر جهادکشاورزی همدان بابیان اینکه عملیات سرشاخه کاری گردو در همدان به پایان رسید، گفت: سه هزار و ۵۵۰ اصله از درختان گردو توسط افراد خبره و آموزش دیده سرشاخه کاری شده است.

به گزارش بازار؛ احمد قدیمی گرجای گفت: سرشاخه کاری و کشت ارقام مقاوم درختان گردو باعث می‌شود تا گل دهی درختان دیرتر اتفاق افتاده و خسارات ناشی از سرمازدگی اول فصل به حداقل خود برسد.

وی گفت: هرساله سرمای زودرس خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی وارد کرده که در این میان گردو بیشترین خسارت را از سرمازدگی بهاره می‌بیند.

قدیمی افزود: سرشاخه کاری راهکاری در زمینه جوان سازی درختان گردو و افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی با استفاده از ارقام پر محصول است.

وی بیان کرد: طی سال جاری تعداد سه هزار و ۵۵۰ اصله از درختان گردو با تعداد هشت هزار و ۷۵۰ پیوند رایگان و پنج هزار پیوندک آزاد با رعایت اصول فنی، توسط افراد خبره و آموزش دیده سرشاخه کاری شده است.

وی گفت: آمورش باغداران برای ادامه مراحل کار و استفاده بهینه از طرح مذکور از اهداف و برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی است ضمن اینکه استمرار این برنامه مستلزم مشارکت باغدارن و اختصاص اعتبارت لازم است.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha