۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
خودروسازان انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت خودرو ندارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت خودرو ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان داخلی انگیزه‌ای برای افزایش کمیت و کیفیت خودرو ندارند، زیرا مردم ناچارند برای خرید خودروهای بی‌کیفیت و گران صف بکشند.

به گزارش بازار، علی جدی با اشاره به نابسامانی بازار خودرو در سال‌های اخیر افزود: صنعت خودروسازی با ۳ مشکل کیفیت، کمّیت و قیمت روبه‌رو است؛ از آنجا که نیاز کشور سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است، اما تولید خودروسازان در بهترین حالت نیز کمتر از یک میلیون دستگاه است، باید بخشی از این کمبود با واردات رفع شود.

وی اضافه کرد: برای ترغیب خودروسازان به افزایش کیفیت و رشد تعداد تولید باید در بازار داخل رقابت ایجاد شود که برای تحقق این مهم از یک سو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و از سوی دیگر بستر واردات خودرو را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره شرایط واردات خودرو، نیز گفت: واردات باید به گونه‌ای انجام شود که از یک سو نیاز بازار تامین و با انتقال فناوری روز دنیا زمینه ارتقا کیفیت فراهم شود و از سوی دیگر برای صنعت خودروسازی نیز آسیبی ایجاد نشود.

جدی در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان می‌گویند واردات خودرو مُسکن کوتاه مدت است؛ گفت: عرضه و تقاضا مشخص است هر میزان واردات خودرو داشته باشیم به همان اندازه از نیاز ما در کشور رفع و توازن ایجاد می‌شود ضمن اینکه با واردات به راحتی قیمت‌ها کاهش می‌یابد و برخی از مشکلات حوزه خودرو برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمان آغاز واردات خودرو گفت: وزارت صمت باید آیین نامه‌ها را آماده کند فکر می‌کنم تا پایان خرداد ماه نهایتاً می‌توانند این موضوع را عملیاتی کرده و ثبت سفارش را آغاز کنند.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha