۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
آیا امسال تابستان آب جیره بندی ‌می‌شود؟ / خودمان را برای بدترین سناریوهای مصرفی آب آماده کردیم
مدیر عامل آبفای استان تهران در گفتگو با بازار پاسخ ‌می‌دهد

آیا امسال تابستان آب جیره بندی ‌می‌شود؟ / خودمان را برای بدترین سناریوهای مصرفی آب آماده کردیم

احتمال افزایش مصرف آب به 3 میلیون و 700 هزار مترمکعب در تابستان

مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینکه برای بدترین سناریوهای مصرفی خود را آماده کرده ایم، ادامه داد : اگر تصفیه خانه ششم امسال وارد مدار نمی‌شد به طور قطع در تابستان جیره بندی آب را تجربه می کردیم.

خبرگزاری بازار - محمدرضا بختیاری در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش 26 درصدی مصرف آب در دو روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: امسال از اسفند وارد پیک مصرف شدیم و پیش بینی ‌می‌شود که میزان مصرف در تابستان تا حدود 40 درصد افزایش یابد.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده، پایتخت نشین‌ها در حال حاضر روزانه 3 میلیون و 100 هزار مترمکعب آب مصرف می‌کنند، در حالیکه معمولا در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این روزها هیچ گاه از 2 میلیون و 500 هزار مترمکعب فراتر نمی‌رفت.

او با تاکید بر اینکه تصفیه خانه ششم از خرداد امسال وارد مدار می‌شود، گفت: با توجه به این حجم از افزایش مصرف، اگر این تصفیه خانه وارد مدار نمی‌شد، به طور قطع تابستان امسال جیره بندی آب را تجربه ‌می‌کردیم.

رکود مصرف 3 میلیون و 700 هزار مترمکعبی شکسته ‌می‌شود

بختیاری با بیان اینکه پیش بینی ‌می‌شود میزان مصرف در تابستان امسال رکورد 3 میلیون و 700 میلیون مترمکعب آب را بشکند، ادامه داد: امسال رکورد تاریخی به لحاظ مصرف آب شکسته می‌شود . بر همین اساس خودمان را برای بدترین سناریوهای مصرفی آب آماده کردیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 25 درصد آب مصرفی مردم از ذخایر زیرزمینی(چاه‌ها) و 75 درصد از آب‌های سطحی تامین ‌می‌شود، ادامه داد : با توجه به افزایش مصرفی که پیش بینی شده، در تابستان سهم منابع زیرزمینی از تامین آب شرب استان تهران با 5 درصد افزایش به 30 درصد خواهد رسید.

کاهش 50 درصدی نقدشوندگی قبوض

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه سخنان خود از کاهش شدید پرداخت قبوض آب خبر داد و گفت: در برخی از مناطق میزان نقدشوندگی قبوض 40 تا 50 درصد کاهش یافته است. با این وجود تمام تلاش خود را برای رعایت کردن حال مردم ‌می‌کنیم.

به گفته او، میزان آب بهایی که هر خانوار در تهران پرداخت ‌می‌کنند معمولا بین 15 تا 20 هزار تومان است که نشان دهنده سهم اندک آب از سبد هزینه خانوار است.

به باور بختیاری، مادامی که اقتصاد آب در کشور اصلاح نشود، نمی توان امیدی به مدیریت مصرف آب در کشور داشت.

کد خبر: ۱۵٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha