۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل مستقر است| افزایش صادرات تا ۹۳۳ درصد!
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل مستقر است| افزایش صادرات تا ۹۳۳ درصد!

اردبیل- اهلی، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: ۱۱ واحد دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت تولیدی دارند.

محمد اهلی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» حمایت‌های همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود که نمونه آن پرداخت ۶۰ درصد هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تقبل صد درصد هزینه‌های آموزشی برای اعضای این شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: ۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند که عمده آنها در شهرک شماره یک و ۲ اردبیل فعالیت می‌کنند و انتظار آنها این است تا مسئولان با حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه به افزایش توان تولید و صادرات محصولات آنها کمک کنند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل فعالیت مرکز خدمات فناورانه و کسب و کار را در شهرک‌های صنعتی یادآور شد و گفت: از طریق این مرکز مشاوره‌های رایگان، بررسی و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده و سعی بر ارتقا بهره‌وری در این مجموعه‌های تولیدی است.

اهلی افزود: ما از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقبال می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا با ایده‌ها و نوآوری جوانان خلاق زمینه و بستری مناسب برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی از این مسیر مهیا شود.

وی استقبال سرمایه‌گذاران را از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح استان بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: ۶۰ هکتار زمین در یک سال اخیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به فروش رفته و حتی در برخی از این شهرک‌ها و نواحی فضا برای واگذاری وجود ندارد.

اهلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همین سرمایه‌گذاران توان تولید و صادرات محصولات صنعتی را تا ۹۳۳ درصد افزایش دادند که در قالب کنسرسیوم صادراتی و واحدهای مستقر صنعتی فرصت و فضای صادراتی فراهم آمده است.

وی اضافه کرد: استان اردبیل در بحث صادرات محصولات پلاستیکی در جایگاه ممتاز و مطلوبی قرار دارد و حتی در برخی از حوزه‌ها صادرات به کشورهای همسایه نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: سعی ما بر این است تا با تسهیل فرآیندها و کاهش صدور مجوزها تقویت تولید را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha