۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
 ۳۸ درصد واردات کالای زنجان از کشور ترکیه است
سرپرست گمرک زنجان:

۳۸ درصد واردات کالای زنجان از کشور ترکیه است

زنجان - سرپرست گمرک زنجان با بیان اینکه از ۴۲کشور کالا وارد استان می شود، گفت: در این میان ۳۸درصد سهم کشور ترکیه و کمترین واردات کالا هم مربوط به کشور نروژ است.

به گزارش خبرنگار بازار، میر هاشم سید احمدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل گمرک زنجان، به میزان واردات کالا به استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته کالای وارد شده بیش از۳۴۶ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولید وارد استان می شود، اظهار داشت: کالاهای تجملی ، مصرفی  و لوکس وارد استان نمی شود.

سرپرست گمرک زنجان با بیان اینکه ۲۳ درصد ازواردات کالا به استان زنجان طی سال گذشته مربوط به خاک روی بوده است، گفت:  از ۴۲کشورکالا وارد استان می شود و در این میان ۳۸درصد واردات استان از کشور ترکیه و کمترین واردات کالا هم مربوط به کشور نروژ می باشد و این استان در بین ۹۹ گمرک کشور رتبه  یازدهم را دارد.

احمدی با بیان اینکه شمش روی بیش از ۷۸ درصد صادرات استان زنجان را شامل می‌شود، ابراز کرد: ترانسفورماتور، پروفیل میله آهنی، مویز خرما، محصولات لبنی و شمش سرب و چند محصول دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات کالای استان زنجان به کشور ترکیه است، گفت: سهم صادرات از زنجان به ترکیه ۶۶ درصد و بیش از ۱۳ درصد صادرات کالا از گمرک زنجان به عراق است.

سرپرست گمرک زنجان، تصریح کرد: کشورهای افغانستان، فدراسیون روسیه، ویتنام، ترکمنستان، آذربایجان، تایوان و پاکستان جز و ۱۰ مقصد صادراتی استان هستند.

کد خبر: ۱۵٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha