۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
یارانه آرد سر سفره کشورهای خارجی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

یارانه آرد سر سفره کشورهای خارجی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از یارانه آرد ایران ازطریق قاچاق و صادرات رسمی بر سر سفره خارجی‌ها می‌رفت.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بهره برداری کارخانه دولومیت شهرستان نهاوند گفت: دربخش صادرات، ماکارانی با آرد یارانه‌ای ِمردم ایران ۴ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان می‌گرفت تا خارجی‌ها ماکارانی ارزان‌تری بخورند.

عبدالملکی مردمی‌سازی یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌کرد و بخش عمده‌ای از آن به جیب دلالان و واردکنندگان بی‌انصاف می‌رسید یعنی ارز ۲۵ هزار تومانی را ۴۲۰۰ تومان می‌خریدند.

وی گفت: بخشی از یارانه ارز دولتی هم به جیب تولیدکننده خارجی به ویژه تولیدکننده دانه‌های روغنی می‌رفت به گونه‌ای که به ازای هر دلار ۲۰ هزار تومان به جیب تولیدکننده خارجی می‌رفت و به عبارتی به هر تولیدکننده خارجی ۲۰ هزار تومان به‌ازای هر دلار، یارانه پرداخت می‌شد.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه هفت ونیم میلیون نفر از جمعیت کشور قبلا یارانه دریافت نمی‌کردند افزود: کسانی که خود را مستحق دریافت یارانه و جزء نه دهک ِپایین جامعه می‌دانند باید با مراجعه به سایت هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام و پرونده یارانه‌ای را فعال کنند.

عبدالملکی گفت: ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند و هر ایرانی که جزء ۹۰ درصد باشد قطعا حقش ضایع نخواهد شد و اگر فردی در ماه‌های خرداد، تیر و یا مرداد مشخص شود که مستحق دریافت یارانه است، ماه‌های قبل هم برای این فرد واریز خواهد شد.

وزیر تعاونی کار رفاه اجتماعی در ادامه یکی از راهبردهای این وزارتخانه را فرآوری محصولات معدنی دانست و تصریح کرد:کشورمان در بخش معدن یکی از کشورهای غنی جهان بوده، اما درحال حاضر ۵۰ درصد معادن کشور غیرفعالند و از ۵ تا ۶ هزار معدن ِفعال، فقط ۱۰۰ معدن دارای ارزش افزوده هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه بخش معدن سازمان تامین اجتماعی می‌تواند یکی از فعالان اصلی بخش معدن در کشور باشد گفت: کاهش خام فروشی و فرآوری معدن از اولویت‌های حوزه اقتصادی و معدنی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی راه‌اندازی مجموعه فراوری دولومیت نهاوند را گامی عملی برای کاهش خام‌فروشی در حوزه معدن دانست و تصریح کرد: تقویت تولید ملی و کاهش وابستگی کشور به خارج از آثار توجه به فعالیت‌های دانش بنیان وسرمایه‌گذاری در بخش معدن است.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha