۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
اختصاص ۸۰ درصد ارز نیمایی به واردات مواد اولیه
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

اختصاص ۸۰ درصد ارز نیمایی به واردات مواد اولیه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: برخی از واردکنندگان می‌خواهند از جیب ملت و ارز یارانه‌دار به واردات کالاهای مصرفی اقدام کنند، در حالی که ۸۰ درصد ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان‌پاک در مورد واردات کالاهای مصرفی مانند مربا افزود: بر اساس قوانین، واردات کالاهای مصرفی برای تولید داخل ممنوع است، اما واردات۳ میلیون دلاری با عنوان مربا در واقع کنسانتره میوه‌های گرمسیری بوده که برای مواد مصرفی سایر صنایع غذایی استفاده می شود. البته واردات ۳ میلیون دلاری مربا در مقایسه با کل واردات ۵۰ میلیارد دلاری، رقم قابل ناچیری است.

وی اضافه کرد:‌ در سایر کشورها در دو سه ماه مانده به فصل برداشت، ممکن است مشکلاتی برای واردات داشته باشند اما با توجه به اینکه ذخایر غذایی ما مناسب و واردات نیز به اندازه کافی است، بنابراین مشکلی در زمینه امنیت غذایی نداریم.

وی تأکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور خریداری و ذخیره شده است بنابراین مشکلی در تامین مواد غذایی و کالاهای اساسی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد اصلاح آئین‌نامه واردات ته‌لنجی نیز گفت: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سالهای گذشته مشکل داشته، در سه ماه آینده در دولت به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha