۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
بیمه شدن ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۴ ماه اخیر به صورت رایگان

بیمه شدن ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۴ ماه اخیر به صورت رایگان

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت تعداد بیمه شدگان همگانی سلامت را در ۴ ماه اخیر ۵ میلیون و ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش بازار، مهدی رضایی گفت: با توجه به اینکه در دو ماه پایانی پارسال ۴۰۰ هزار فرد فاقد بیمه در حاشیه شهرها بیمه شدند و امسال نیز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین درآمدی رایگان بیمه همگانی شدند تعداد بیمه شدگان همگانی سلامت به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به جزئیات پوشش بیمه بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه کشور، افزود: در بحث پوشش همگانی ۳ مؤلفه پوشش جمعیتی، پوشش بیمه‌ای و بسته‌های ضروری و تأمین مالی اهمیت دارد.

مهدی رضایی تاکید کرد: رسالت اصلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایجاد شبکه‌ها و مراکز بیمارستانی است که در سال‌های گذشته به خوبی پیش رفته و دسترسی قابل قبولی در کشور ایجاد کرده است، اما در بخش بیمه‌ها و محافظت مالی از مردم نیاز به پوشش همگانی بوده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: با قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳ دهک پایین درآمدی، حق بیمه را دولت متقبل شده و احصا و شناسایی این سه دهک را برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته است.

وی افزود: این اطلاعات در اختیار ما قرار گرفته است و با کمک سیستم مکانیزه بیمه سلامت در چند روز این افراد را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha