۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
امضای قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه واگن مترو؛ بزودی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

امضای قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه واگن مترو؛ بزودی

معاون وزیر صمت از امضای قرارداد مدیریت طرح تأمین دو هزار دستگاه واگن مترو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، علی نبوی در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: با توجه به نهایی شدن مستندات تأمین اعتبار پروژه ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تهران در قالب کنسرسیوم واگن سازی تهران و CRC چین، قرارداد مدیریت طرح تأمین واگن‌های قطار شهری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌عنوان کارفرما و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان مدیر طرح امضاء می‌شود.

وی افزود: این قرارداد بر اساس مصوبه شورای اقتصاد باهدف تجمیع تقاضای موردنیاز قطار شهری ۱۰ کلان‌شهر کشور با رویکرد افزایش سهم ساخت داخل واگن‌های مترو به امضاء می‌رسد تا سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با استفاده از تجارب خویش در حوزه مدیریت طرح‌های نفت و گاز، مدیریت طرح تأمین حوزه ناوگان ریلی را نیز اجرایی کند.

نبوی با اشاره به این‌که برای اجرای این پروژه سازندگان اصلی مجموعه‌ها و قطعات واگن و زنجیره ناوگان حمل‌ونقل ریلی شناسایی‌شده‌اند، گفت: بر این اساس در نخستین گام نسبت به مدیریت طرح و نظارت بر تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو شهر تهران و در فازهای بعدی پروژه برای سایر کلان‌شهرها (مشهد، اصفهان، کرج، تبریز و …) اقدام می‌شود.

معاون وزیر صمت برآورد مالی پروژه تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را بیش از ۷۰۰ میلیون یورو اعلام و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، میزان سهم ساخت داخل در حوزه ناوگان ریلی افزایش یابد.

وی افزود: اکنون سهم تولیدکنندگان داخلی در ساخت واگن کشور حدود ۴۰ درصد است که بر اساس هدف تعریف‌شده، قرار است در پایان قرارداد تأمین دو هزار دستگاه، این میزان به ۸۵ درصد برسد که شامل تجهیزات و قطعات اصلی مانند سیستم رانش، بوژی، سیستم‌های الکتریکال و مکانیکال واگن و … می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha