۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
خلف وعده دولت به دامداران | دام ها گرسنه اند
رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان:

خلف وعده دولت به دامداران | دام ها گرسنه اند

گرگان- رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان گفت: دولت وعده تامین نهاده به دامداران صنعتی داده بود اما تاکنون محقق نشده و دامداران در شرایط سختی به سر می برند.

محمد تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرایط خیلی سختی در پیش روی داریم و وعده جهاد کشاورزی در خصوص تخصیص نهاده دولتی تا خرداد ماه هنوز محقق نشده است.

رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان افزود: تاکنون تنها یک نوبت نهاده دولتی به دامدار در اردیبهشت ماه تخصیص یافت که آن هم برای سهمیه فروردین بود.

تیموری گفت: اما متاسفانه همان سهمیه فروردین را نیز شرکت ها هنوز به دامدار ندادند و طی تماسی که داشتیم، به ما گفته شده هنوز دولت ارز تامین نهاده را تخصیص نداده است.

رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان با اشاره به اینکه اگر تامین نهاده برای دام های سنگین انجام نشود، ضربه سنگینی به دامدار وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: دام موجود زنده است که اگر خللی در تغذیه آن به وجود بیاید هم از لحاظ شیردهی و هم ژنتیک لطمه سنگینی خواهد خورد که جبران آن زمان زیادی می طلبد.

وی با اشاره به اینکه گاو های صنعتی اکثرا اصلاح نژادی هستند، بیان کرد: این دام ها یک سرمایه ملی هستند که باید برای حفظ و بقا آنها تلاش بیشتری از سوی دولت انجام شود.

تیموری با بیان اینکه دولت به منظور تامین نقدینگی حذف ارز ترحیجی برای دامداران تسهیلات به عنوان سرمایه گردش در نظر گرفته، گفت: از آنجایی که بانک ها قوانین خاص خودشان را دارند تاکنون حتی یک دامدار، موفق نشده این تسهیلات را دریافت کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha