۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
بانک مرکزی و ثبت مجوزهای کسب و کار بر روی درگاه ملی

بانک مرکزی و ثبت مجوزهای کسب و کار بر روی درگاه ملی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از ثبت نهایی مجوزهای کسب و کار صادر شده از سوی بانک مرکزی بر روی درگاه ملی مجوزها خبر داد.

به گزارش بازار، مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: همه مجوزهای کسب و کار صادره از سوی این بانک در دو زمینه اصلی شروع کسب و کار و همچنین توسعه و تداوم فعالیت ها بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت جامع تکمیل و ثبت نهایی شد.

وی گفت: در اجرای الزامات و تکالیف قانونی مرتبط با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها از جمله ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از سوی این بانک در دو زمینه اصلی "شروع کسب و کار" به تعداد ۳۶ فقره مجوز و همچنین توسعه و تداوم فعالیت ها" بالغ بر ۷۲ فقره مجوز را بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت جامع تکمیل و ثبت نهایی نموده است.

وی افزود: با عنایت به ضرورت ساده سازی مجوزهای شروع کسب و کار صادره از سوی بانک مرکزی، در ماه‌های پایانی سال گذشته ساده سازی‌های لازم در خصوص تمامی ۳۶ فقره مجوز این بخش انجام و مراتب در جلسه مورخ ۲۱‌/۱۲‌/۱۴۰۰ هیات مقررات زدایی به تصویب نهایی رسید.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر اتصال الکترونیک ۳۶ مجوز مذکور نیز انجام و در درگاه ملی مجوزهای کشور در دسترس عموم می‌باشد.

محرمیان افزود: پس از آن بانک مرکزی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۸، تعداد ۷۲ فقره مجوز صادره دیگر این بانک در زمینه تداوم و فعالیت نهادهای ذیربط را تحت عنوان مجوزهای استعلامی تکمیل نمود به منظور طرح و تصویب در هیات مقررات زدایی، به مرکز مطالعات و پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ارسال نموده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: بدیهی است پس از تصویب مراتب در هیات مقررات زدایی سایر تمهیدات و اقدامات لازم درخصوص اتصال الکترونیک مجوزهای اخیر نیز به قید تسریع انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha