۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
پیش بینی برداشت ۳هزار کیلوگرم زعفران در سال جاری | گلستان رتبه هشتم را دارد
معاون باغبانی جهادکشاورزی گلستان خبرداد؛

پیش بینی برداشت ۳هزار کیلوگرم زعفران در سال جاری | گلستان رتبه هشتم را دارد

گرگان- فراهانی، معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل برداشت زعفران در سال جاری، سه هزارکیلو گرم از این محصول در استان برداشت شود.

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته در ۵۵۰هکتار از اراضی گلستان زعفران کشت شد و امسال پیش بینی می شود که سه هزارکیلو گرم از این محصول در استان برداشت شود.

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: سال گذشته ۵۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، رامیان، گالیکش، گرگان و علی آباد زعفران کشت شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل برداشت در سال جاری که از اواخر مهرماه آغاز می شود با توجه به تولید میانگین۶.۵ کیلو گرم در هر هکتار، سه هزارکیلو گرم از این محصول در استان برداشت شود.

به گفته وی، زعفران گلستان به لحاظ سطح کشت و تولید در کشور رتبه هشتم را در اختیار دارد بنابراین توسعه کشت این محصول با توجه به ارزش اقتصادی بالای آن می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد خانوار کشاورزی کمک شایانی کند.

فراهانی با بیان این نکته که حاشیه سود مطلوب این محصول از سال دوم‌کشت آغاز می‌شود، افزود: به طور معمول مدت پنج تا هفت سال برداشت محصول ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به میزان استقبال کشاورزان و شرایط آب و هوایی، امسال حدود ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت محصول زعفران استان افزوده شود.

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان ضمن یادآوری این نکته که جهادکشاورزی استان در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی زعفران نقش حمایتی دارد، اضافه کرد: با اعطای تسهیلات، زمینه فعالیت‌های صنایع کشاورزی در حوزه زعفران می‌توانند گسترش پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha