ایجاد «تعادل منطقه‌ای» لازمه بقای بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی است
در جلسه کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق ایران تاکید شد

ایجاد «تعادل منطقه‌ای» لازمه بقای بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی است

اردشیر گراوند محقق حوزه مطالعات علوم اجتماعی می‌گوید فشارهای اجتماعی، تغییر ارزش‌های مصرف‌کنندگان و آشکار شدن پیامدهای صنعتی شدن و جهانی شدن، عمده‌ترین دلایل بر هم خوردن تعادل منطقه‌ای است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با حضور اردشیر گراوند، محقق حوزه مطالعات علوم اجتماعی با موضوع «تبیین مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و عدم تعادل منطقه ای» برگزار شد.

محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران به رکن اصلی مسئولیت اجتماعی در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی تنها امری خیریه ای نیست و سیاست گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی وظیفه ذاتی این کمیسیون بوده و فرهنگ سازی در این خصوص امری ضروری است.

در ادامه جلسه گراوند به ضرورت توجه به اعمال مسئولیت اجتماعی، جهت زیست پذیر کردن کشور تاکید کرد و افزود : جامعه ما زیست پذیری خود را از دست داده است و ضروری است تا تلاش کنیم کشور را علی رغم اتفاقات مهمی که در آن افتاده است زیست پذیر کنیم.

مشاور ارشد کمیسیون مسئولیت اجتماعی با نقد نظام اجتماعی گفت: مسئولیت ما تا کجاست؟ و تا کجا باید تلاش کنیم؟ باید فهمیدن را جهت زیست پذیر کردن تجربه کنیم و این امری لازم و ضروری و وظیفه ای همگانی است.

گراوند به تغییرات اساسی ساختارهای اخلاقی در زیست جامعه و رابطه مستقیم آن با ارزش های مادی و عاطفی اشاره کرد و ارتباط این دو را در راستای همدیگر دانست.

این محقق علوم اجتماعی گفت: اتاق ایران اگر بخواهد حوزه صنعت و کشاورزی و... را به ترقی و اعتلا برساند باید نظام اجتماعی را توانمند ساخته و تعدیل بخشد. ایجاد بستر سازی و پذیرش قواعد ضرورت اجرای قوانینی است که بر عهده بخش خصوصی است.

او با تاکید بر مهاجرت سرمایه های انسانی و بر هم خوردن تعادل منطقه ای عنوان کرد : بهبود تعادل منطقه ای در راستای کمک به امور کشور و صنایع امری ضروری در جهت حفظ ارزش افزوده صنایع است.

گراوند به تبیین تجارب بنگاه های بزرگ اقتصادی جهان در این عرصه پرداخت و گفت: به میزانی که شرکت ها بزرگ می شوند، اثر آن ها بر محیط جامعه افزایش می یابد و این عامل نشان دهنده اهمیت مسئولیت اجتماعی در عرصه جامعه و روابط افراد است.

این استاد علوم اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه تعامل با ذی‌نفعان در درازمدت به عنوان مولد ارزش است بیان کرد: فشارهای اجتماعی، تغییر ارزش‌های مصرف کنندگان و آشکار شدن پیامدهای صنعتی شدن و جهانی شدن، عمده ترین مسائل مرتبط با تمرکز منابع در یک قسمت و بر هم خوردن تعادل منطقه ای است که باید مورد توجه طراحان نظام برنامه ریزی و سازمان برنامه قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای با پلتفرم تریبون امضا کرد که طی آن تریبون متعهد می‌شود در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تمامی فعالیت‌های این کمیسیون را در رسانه‌های آنلاین منعکس کند.

تریبون، پلتفرمی در حوزه روابط عمومی دیجیتال و سئو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در رسانه‌های آنلاین بهتر دیده شوند و مخاطب بیشتری جذب کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha