۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
زمین گیر شدن دومین شرکت هواپیمایی بزرگ استرالیا
با گسترش شیوع کرونا صورت گرفت؛

زمین گیر شدن دومین شرکت هواپیمایی بزرگ استرالیا

همه پروازهای ویرجین استرالیا دومین شرکت بزرگ هواپیمایی استرالیا تقرییا از ماه گذشته و در پی اعلام ممنوعیت گسترده ممنوعیت سفر متوقف شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا تایید کرد به علت شرایط وخیم مالی و اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا داوطلبانه اعلام ورشکستگی کرده است و بدین ترتیب این شرکت به نخستین شرکت بزرگ قربانی شیوع کرونا در این کشور تبدیل شد.

همه پروازهای ویرجین استرالیا دومین شرکت بزرگ هواپیمایی استرالیا تقرییا از ماه گذشته و در پی اعلام ممنوعیت گسترده ممنوعیت سفر متوقف شده بود. این شرکت هم اکنون با یک بدهی هنگفت ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلاری دست به گریبان است.

ویرجین استرالیا هم اکنون در پی ناتوانی از دریافت وام از دولت، درصدد جذب خریداران و سرمایه گذاران جدید برآمده است.

پل اسکورا مدیر عامل ویرجین استرالیا اعلام کرد تصمیم امروز ما بر پایه تضمین آینده گروه ویرجین استرالیا و بقا در دوران پس از بحران کووید – ۱۹ بنا نهاده شده، چرا که استرالیا به داشتن دومین خطوط هواپیمایی نیاز دارد و ما در عزم خود راسخ هستیم تا به فعالیت ادامه دهیم.

دولت کانبرا پیشتر درخواست ویرجین استرالیا را برای تخصیص وام یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار استرالیا به این شرکت رد کرده بود، ولی ماه گذشته اعلام کرد در قالب بسته کمکی حدود ۹۰۰ میلیون دلاری از همه خطوط پروازی این کشور حمایت می‌کند.

این شرکت حدود ده هزار نفر را مستقیما در استخدام خود دارد و حدود شش هزار نفر دیگر به طور غیر مستقم در قالب مشاغل کمکی و فرعی برای ویرجین استرالیا کار می‌کنند.
اتحادیه اصناف حمایت از مصرف کنندگان و برخی از سیاستمداران استرالیایی ابراز نگرانی کرده اند در صورتی که ویرجین استرالیا احیا نشود، شرکت هواپیمایی کانتاس تقریبا انحصار پرواز را در این کشور که سفرهای هوایی از نقشی حیاتی در آن برخوردارند، از آن خود خواهد کرد.

کانتاس پیشتر ۵۸ درصد بازار سفرهای هوایی را در اختیار داشت. ضرر و زیان مالی دراز مدت بازار خطوط هوایی، در هر حال ضربه‌ای بزرگ به صنایع گردشگری استرالیا محسوب می‌شود که بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی این کشور را ایجاد می‌کنند.

کد خبر: ۱۵٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha