۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
مدیریت بازار اجاره بهای مسکن ؛ بدون مکانیزم و تضامین اجرایی| ارقام اجاره بها نگران کننده است
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

مدیریت بازار اجاره بهای مسکن ؛ بدون مکانیزم و تضامین اجرایی| ارقام اجاره بها نگران کننده است

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت به صورت دستوری تاکید داشته که اجاره‌بهای مسکن ۲۵ درصد اضافه شود اما مکانیز و تضامین اجرایی آن به هیچ وجه دیده نشده است.

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم مدیریت اجاره بهای مسکن از سوی دولت گفت : ما درباره تعیین اجاره بهای مسکن قانونی در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه دولت لایحه ای در رابطه با اجاره بهای مسکن تهیه کرده است، تاکید کرد: هر مسئولی که بگوید می تواند ساختار فعلی را مدیریت کند به نظرم حرف فنی و درستی را بیان نکرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در موضوع بحث اجاره داری قانون متقنی نداریم اظهار کرد: یک عرفی در این بخش در جامعه وجود دارد و بیشتر این مسئله از طریق موجر و مستاجر اتفاق می افتد و در حال حاضر هم این مسئله به طور کلی رها شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد : دولت به صورت دستوری تاکید داشته که اجاره‌بهای مسکن ۲۵ درصد اضافه شود اما مکانیز و تضامین اجرایی آن به هیچ وجه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه نظارتی بر تعیین اجاره بهای مسکن از سوی مسئولین صورت نمی گیرد، گفت: اجاره بهای مسکن ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

این نماینده مجلس تاکیدکرد: رقم های تعیین شده اجاره بهای مسکن در تهران بسیار نگران کننده است یعنی هیچ قاعده ای نسبت به این موضوع وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد البته مسئولین در زمان اپیدمی کرونا مقداری به این گونه مسائل توجه داشتند و با این هایی مثل هم مقداری فروکش کرده و اقدامات حمایتی دیده نمی شود.

حسینی با بیان اینکه اجاره بهای مسکن به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است بیان کرد این شوک تورمی درباره اجاره بهای مسکن نمی توان با هیچ چیزی کنترل کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha