۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
بی‌مهری و کم توجهی به هنر صنعت فرش تبریز
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

بی‌مهری و کم توجهی به هنر صنعت فرش تبریز

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از بی‌مهری و کم توجهی به هنر صنعت فرش تبریز خبر داد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان در بازدید از واحد تولید فرش دستبافت در شهر ک صنعتی رجایی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق دنیا از اتفاقات کوچکی که در گذشته رخ داده است به شکل هوشمندی برای جذب گردشگران استفاده می کنند این در حالی است که برخلاف داشته های با ارزشی که در استان وجود دارد نتوانسته ایم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان حوزه هنر - صنعت فرش دستبافت افزود: زمانی هنر و صنعت فرش تبریز همچنین سردرود در دنیا مشهور بود ولی اکنون مدتی است که این هنر - صنعت زیبا فراموش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: فرش سردرود آوازه جهانی دارد بنا بر این باید نگرش جدیدی در این حوزه ایجاد شود چرا که هنر - صنعت فرش برای آذربایجان شرقی افتخار و غرور است.

پرنیان شهر سردرود را یک شهر اقتصادی و گردشگری دانست و گفت: کارآفرینی‌هایی که با احداث غذاخوری های زیبا در این شهر ایجاد شده در نوع خود بی نظیر است که باید این موارد را گسترش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بی‌نظیر آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف صنعتی ادامه داد: متراکم‌ترین مرکز تولید لوازم خانگی در منطقه کجوار تبریز قرار دارد که با فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی لوازم خانگی با تنوع تولیدات از لحاظ تکمیل زنجیره و قیمت محصولات مزیت بزرگی برای استان تلقی می شود.

آذربایجان شرقی باید پایتخت اقتصادی کشور شود
پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی باید پایتخت اقتصادی کشور شود، اضافه کرد: در حوزه فولاد از لحاظ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه نخست قرار داریم و در صنعت قطعه سازی به عنوان یک استان پیشتاز و پیشرو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: ۵۰ درصد تولید شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد که این موارد تنها بخشی از ظرفیت های این استان است.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha