۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
مهارت‌آموزی ۴ هزار نفر از روستاییان بوشهر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خبر داد:

مهارت‌آموزی ۴ هزار نفر از روستاییان بوشهر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از مهارت‌آموزی چهار هزار و ۹۷ نفر از روستاییان استان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توانمندسازی مهارتی روستاییان می‌تواند از مهاجرت آنان به شهرها، حاشیه‌نشینی و مشکلات ناشی از این مهاجرت‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۱۸۳ دوره آموزشی در ۱۰۵ روستای استان با تنوع ۱۰۰ حرفه آموزش جهت توانمندسازی روستاییان برگزارشده است.

برگزاری آموزش‌های مهارتی در ۱۲۰ روستا

دراهکی بابیان اینکه در سال جاری آموزش‌های مهارتی در ۱۲۰ روستای استان برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به حجم بالای روستاهای شهرستان و برای خدمت‌رسانی بیشتر به روستاییان رایزنی‌هایی با کمیته امداد و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت گرفته تا بتوان از ظرفیت‌های بیشتری برای تحت پوشش قرار دادن مناطق مختلف به منظور آموزش و تشکیل تعاونی‌ها بهره‌مند شد.

وی یکی از مهم‌ترین امتیازات آموزش‌های مهارتی در روستاها را تشکیل تعاونی‌های روستایی دانست و اضافه کرد: بیشتر آموزش‌های انجام‌شده برای روستاییان در رشته‌های خیاطی، قالی‌بافی، برق‌کار ساختمان، کارآفرینی، ایمنی بهداشت، جوشکاری، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، سبزی‌کاری و حرفه‌های مهارتی مختلف است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه برای دانشجویان و افراد تحصیل‌کرده اشاره کرد و گفت: برای برون‌رفت از مشکل بی مهارتی به ویژه در افراد تحصیل‌کرده باید به انجام این کار بپردازیم.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ۳ هزار دانشجو

وی بابیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۹۰۱ دانشجو در ۱۸۴ دوره آموزشی با تنوع ۱۱۳ حرفه مهارتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، اظهار کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام‌شده با دانشگاه‌های استان بیش از چهار دانشجو با حضور در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در راستای جهش تولید توانمند می‌شوند.

دراهکی با اشاره به اینکه اثربخشی آموزش عالی با مهارت‌آموزی دانشجویان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جبران می‌شود، افزود: داشتن مهارت لازمه ورود به بازار کار است و اگر دانشجویان در کنار تحصیلات دانشگاهی خود به آموزش یک مهارت بپردازند بهتر می‌توانند به دنبال شغل رفته و یا اشتغال ایجاد کنند.

وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته، اثربخشی آموزش عالی را در محیط‌های واقعی کار به‌اندازه کافی نداشتیم، ادامه داد: می‌بایست بخشی از این کاستی‌ها با مهارت‌آموزی در سازمان فنی و حرفه‌ای جبران شود و باید ارتباط تنگاتنگ بین آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای بیشتر شود.

توانمندسازی ۵ هزار سرباز

وی به توانمندسازی پنج هزار سرباز پادگان‌های و یگان‌های نظامی استان در ۳۳۴ دوره مهارتی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال جاری با نظر به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دوره‌های مهارتی برای بیش از ۶ هزار سرباز در مناطق نظامی در سطح استان برگزار خواهد شد.

دراهکی بابیان اینکه در راستای توانمندسازی اقشار مختلف مردم در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در طرح قرارگاه مهارت‌آموزی که با همکاری نیروهای مسلح در حال اجرا است سربازان وظیفه مهارت‌های لازم را در مدت خدمت فرامی‌گیرند که استان بوشهر در سال گذشته در این حوزه مقام یک کشور را به دست آورده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر در پایان اجرای «طرح ایران مهارت» را در مدارس استان طی سال جاری از اولویت‌های مهم ذکر و بیان کرد: بر اساس این طرح با تفاهم‌نامه بین ادارات کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای دانش آموزان شاغل به تحصیل در رشته‌های غیر از فنی و حرفه‌ای حداقل یک مهارت را در سال تحصیلی جدید در بین ۵۲۰ مهارت مشخص‌شده آموزش می‌بینند.

کد خبر: ۱۵٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha