۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
۹۰ میلیارد تومان تخلفات صنفی در چهارمحال و بختیاری کشف شد
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

۹۰ میلیارد تومان تخلفات صنفی در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد- رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ میلیارد تومان تخلفات صنفی در استان طی سالجاری کشف شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری صمت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی با اشاره به شرایط جنگ روسیه و اوکراین، قیمت‌های جهانی و خشکسالی، اظهار داشت: سالانه ۱۱تا ۱۲ میلیون تن گندم در کشور از تولید داخل و واردات تامین می‌شود.

وی افزود: با توجه به قیمت دلار، قیمت تمام شده آرد با رقم ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان در اختیار دولت و با قیمت پنج هزارتوان در اختیار واحدهای صنف و صنعت قرار می‌گرفت و به این ترتیب کالاهای تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شد، یعنی فرآورده‌ای مثل ماکارونی با قیمت پایین تر از بهای تمام شده به خارج از کشور صادر می‌شد و سایر کشورها از یارانه موجود در آن استفاده می‌کردند.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به این شرایط، تنظیم بازار گندم و آرد نیاز به عزم ملی، انضباط اجتماعی و مراقبت دارد تا فرصت سوءاستفاده از دلالان سلب شود و یارانه به خود مردم پرداخت شود و از صرف یارانه به سایر کشورها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: طبق آمار کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال حدود ۹ میلیارد دلاریعنی حدود ۱۷۰هزار میلیارد تومان معادل یارانه‌ای است که به کالاهای اساسی و دارو به جز گندم اختصاص می‌یافت و یارانه گندم ۷۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که عادلانه بین مردم توزیع نمی‌شد.

وی با تاکید بر دقیق‌تر شدن بازرسی‌ها از واحدهای صنفی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزارو ۲۳۹ مورد بازرسی انجام شده است که ۳۵۴ مورد تخلف صنفی تاکنون گزارش شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی تخلفات صنفی و تعزیراتی کشف شده حدود ۸۳ میلیارد تومان و ارزش ریالی ارز و کالای قاچاق کشف شده ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که جمع کل تخلفات نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان بوده است که کاهش تخلفات در بازار را منجر خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha