۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
ابقای قیمت جهانی طلا زیر ۱۸۶۰ دلار| آیا قیمت افزایش خواهد یافت؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ابقای قیمت جهانی طلا زیر ۱۸۶۰ دلار| آیا قیمت افزایش خواهد یافت؟

قیمت اسپات طلا در بازارهای جهانی، به‌طور شگفت‌انگیزی با سوگیری صعودی درست بالاتر از میانگین متحرک ۲۱ روزه خود در ۱۸۵۶.۷۰ دلار و نزدیک به ۱۸۶۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش بازار، قیمت اسپات طلا (XAU/USD) در بازارهای جهانی، به‌طور شگفت‌انگیزی با سوگیری صعودی درست بالاتر از میانگین متحرک ۲۱ روزه خود در ۱۸۵۶.۷۰ دلار و نزدیک به ۱۸۶۰ دلار معامله می‌شود که ناشی از نزدیک شدن بازدهی بلندمدت اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین سطح ماهانه است.

در حالی که سرمایه گذاران در مورد قدرت اقتصاد ایالات متحده نگران هستند، تمرکز به داده های حاصل از نظرسنجی شاخص PMI ایالات متحده برای ماه می حاکی از بدتر شدن شرایط بوده و البته این در حالیست که سایر شاخص‌های اقتصاد آمریکا چندان ضعیف نبوده‌اند.

از سوی دیگر، قرار است سخنرانی از پیش ضبط شده جروم پاول، سه شنبه شب در آمریکا منتشر شود. آن طور که از شواهد پیداست، پاول همچنان بر ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های آتی سال جاری میلادی تاکید داشته و بر اساس سخنان وی، این افزایش نرخ بهره تا زمان ایجاد تعادل در کنترل تورم ایالات متحده ادامه خواهد یافت.

پیش بینی قیمت طلا
با توجه به موارد مذکور، معامله گران طلا باید مراقب باشند که اگرچه عقب نشینی اخیر دلار آمریکا از اوج های چند دهه اخیر که در اوایل ماه منتشر شده بود به این فلز گرانبها مهلتی کوتاه جهت رشد قیمت داده است (در حال حاضر قیمت طلا بیش از ۵۰ دلار بالاتر از پایین ترین سطح ماهانه قبلی است)، این تحول ممکن است کوتاه مدت باشد.

اگر تورم در آمریکا نتواند به همان سرعتی که فدرال رزرو می‌خواهد در ماه‌های آینده تعدیل شود، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا خواهد شد که این موضوع می تواند باعث افزایش بازدهی بلندمدت و دلار آمریکا شده که در این صورت، احتمال بازگشت به سطح زیر ۱۸۰۰ دلار برای طلا وجود خواهد داشت.

در مجموع می توان گفت که در شرایط فعلی بازار که میزان ریسک پذیری سرمایه گذاران کاهش یافته و سیاست افزایش نرخ بهره بانکی نیز در آمریکا ادامه دارد، سرمایه گذاران باید به جای روی آوردن به تحلیل های تکنیکال، عمدتا حواس خود را معطوف به تحلیل فاندامنتال کرده تا بتوانند برنامه ریزی مناسب تری برای فعالیت در بازار طلا داشته باشند. با اینحال، در جدول زیر، نقاط حمایت و مقاومت طلا برای روزهای آتی ذکر شده است:

ابقای قیمت جهانی طلا زیر ۱۸۶۰ دلار| آیا قیمت افزایش خواهد یافت؟

کد خبر: ۱۵۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha