۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
برخی دستگاه ها در اجرای قانون بهبود کسب وکار مانع تراشی می کنند
رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس:

برخی دستگاه ها در اجرای قانون بهبود کسب وکار مانع تراشی می کنند

تنکابن- حسینی، رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: برخی دستگاه ها و نهاد تلاش می کنند در اجرای قانون تسهیل و بهبود کسب وکار مانع تراشی می کنند.

شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت جهش تولید گفت: تسهیل و بهبود فضای کسب وکار از وظایف اصلی حکمرانی است و نظام حکمرانی در عرصه اقتصاد باید اصلاح شود.

وی بهبود فضای کسب وکار را لازم و ضروری دانست و گفت: در اقتصادهای برتر دنیا، محیط های کسب وکار رقابت می کنند ولی طی ۱۰ سال گذشته رشد سرمایه گذاری کم می شود و رشد اقتصادی صفر و ناچیز است.

وی نامناسب بودن فضای کسب و کار را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: زیرشاخص بهبود کسب و کار ۱۷۰ است از این ورو نظارت و اجرای قانون جهش تولید و کسب وکار امری ضروری است.

حسینی گفت:شفافیت و الکترونیکی کردن مجوزها بسیار مهم است زیرا باید منجر به تسهیل فضای کسب و کار شود.

این نماینده مجلس درباره سامانه صدور مجوزهای الکترونیکی گفت: این سامانه دارای نقایصی بوده و هنوز درگاه ملی مجوزهای کسب وکار تکمیل نشده است و فقط مجوزهای شروع کسب وکار را پوشش می دهد.

وی یادآور شد: وزارت اقتصادی وامور دارایی باید سامانه درگاه ملی را تکمیل کند و متاسفانه هنوز سامانه فراگیری لازم را ندارد و مجوزهای صنفی در سامانه دیگری صادر می شود.

حسینی با انتقاد از این که برخی نهادها مقابل قانون می ایستند و گردنکشی می کنند، گفت: پرونده این نهاد و کانون ها را در محاکم قضایی واصل ۹۰ باز می کنیم در حالی که سمن ها ونهادها باید باری از روی دوش مردم بردارند نه آن که مانع کسب و کار شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha