۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
دانش بنیان ها می توانند محیط زیست کشور را ساماندهی کنند
رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

دانش بنیان ها می توانند محیط زیست کشور را ساماندهی کنند

سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: دانش بنیان ها می توانند محیط زیست کشور را ساماندهی کنند.

به گزارش بازار، علی سلاجقه در همایش ملی محیط زیست و تولید دانش بنیان، نیازها و فرصت ها با بیان این که این توان در شرکت های دانش بنیان ما وجود دارد که محیط زیست را از آلاینده ها پاک کنند، افزود: سازمان حفاظت محیط‌ زیست به دور از فضای سیاسی از دانش بنیان ها برای حفظ محیط زیست حمایت می کند.

وی همایش امروز را بستری برای پرواز اندیشه های بزرگ برای حفظ محیط‌ زیست دانست و گفت: حضور دانش بنیان ها در این همایش نشان می‌دهد که می توانیم به جوانان خود اتکا کنیم.

سلاجقه گفت: امروز سازمان حفاظت محیط زیست جای چالش نیست و هیچ مسئولی حق ندارد چالش ها را بیان کند، بلکه این سازمان جای ارائه راه حل ها هست و باید با کمک دانش‌بنیان‌ها هرچه زودتر به راه حل هایی برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت برسیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه امروزه کشور به جایی رسیده که باید چالش گشایی شود، افزود: رهبر معظم انقلاب، دانش‌ بنیان‌ها را به عنوان یک نقطه عطف بیان کردند و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما در توسعه صنعتی با دانش به طبیعت نگاه نکردیم و با مبنا قرارد دادن منافع شخصی سبب شدیم که دیگر تحمل و ظرفیت اکوسیستم کاهش پیدا کند.

سلاجقه گفت: اکنون توانی برای طبیعت نمانده است و چالش های محیط زیست روح و روان مردم را خراش می دهد و سازمان حفاظت محیط‌ زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی، فرایند خود را در این مسیر طی می کند.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از فناوری ها و نوآوری هایی که مشکل گشای چالش های محیط زیست کشور است، حمایت می کند، اظهارداشت: با توجه به بنیان های سخت افزاری که در کشور وجود دارد شاید نتوانیم به سرعت مشکلات را حل کنیم اما با کمک دانشمندان می توانیم شرایط را تا حدودی بهبود ببخشیم.

سلاجقه افزود: از شرکت های دانش بنیان می خواهم با همین شرایط فعلی کشور راهکارهای نوین برای حفظ محیط زیست و رفع چالش های آن ارائه دهند و ما هم به عنوان یک دستگاه حاکمیتی از آنها حمایت خواهیم کرد و دستگاه‌های اجرایی را مکلف می کنیم تا از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که مهر استاندارد دارند، استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هنوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نتوانسته جایگاه دانش بنیان ها را در دل سازمان های اجرایی کشور باز کند که این امر باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد تا بتوان از تمام توان شرکت های دانش‌بنیان‌ برای حل مشکلات کشور از جمله چالش‌های محیط زیستی استفاده کرد.

در برگزاری همایش ملی محیط زیست و تولید دانش بنیان، نیازها و فرصت ها، ۴۳۰ شرکت دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراکز رشد و پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها که در حوزه‌های مختلف مرتبط با محیط‌زیست فعالیت داشته‌اند شناسایی شد که از این میان ۲۳۰ شرکت دانش‌بنیان در همایش شرکت کردند.

در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاه جنبی با حضور تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب برای معرفی محصولات و فعالیت‌ها برگزار شد.

همچنین دو شرکت دانش‌بنیان و نوآور منتخب فعالیت‌های خود و تأثیرات آن بر محیط‌زیست را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha