مشوق‌های حمایتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان در نظر گرفته شود
رئیس اتاق اردبیل:

مشوق‌های حمایتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان در نظر گرفته شود

پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل با اشاره به اینکه تحولات اقتصادی و رشد هزینه‌ها، فشار مضاعفی به تولیدکنندگان وارد می‌کند، ارائه مشوق‌های حمایتی به صنعتگران و تولیدکنندگان را خواستار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق اردبیل، ارائه مشوق‌های حمایتی از صنعتگران و تولیدکنندگان در مقابل افزایش دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: افزایش دستمزد کارگران فشار مضاعفی به تولیدکنندگان وارد کرده است و پیشنهاد ما این است که دولت برای جبران، مشوق‌های حمایتی برای صنعتگران و کارآفرینان در نظر بگیرد.

حسین پیرموذن در نشست فعالان اقتصادی استان اردبیل با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: تولیدکنندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها به‌ویژه افزایش قیمت حامل‌های انرژی با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند که لازم است از طریق پرداخت تسهیلات این مورد جبران شود.

وی تأکید کرد: مشکل دیگر ما در زمینه پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی، پرداخت آن بر اساس منابع و مصارف استان‌ها است که این مورد باعث می‌شود استان‌های کم‌تر برخوردار نتوانند از تسهیلات برای توسعه استان به‌اندازه کافی استفاده کنند و استان‌های برخوردار در این زمینه رشد بیشتر خواهند داشت.

پیرموذن با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت و مجلس، اظهار کرد: ما به‌عنوان بخش خصوصی از ابتدا با ارز ترجیحی مخالف بودیم اما معتقد هستیم که چنین جراحی اقتصادی نیاز به دقت بیشتری دارد، در پرداخت یارانه در ابتدای اجرای این طرح دقت کافی صورت نگرفته و بسیاری از افراد مستحق یارانه دریافت نکرده‌اند.

رئیس اتاق اردبیل ادامه داد: بخش خصوصی با حذف ارز ترجیحی موافق است اما باید اقشار ضعیف جامعه به‌درستی شناسایی شوند و یارانه به‌صورت مستقیم به این قشر پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمایش صنعتی، کشاورزی و گردشگری نیاز اساسی کشور است که از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم این مورد را در مجلس تصویب کنند تا مشخص شود کدام استان‌ها و کدام مناطق کشور برای چه نوع فعالیتی مناسب هستند و فعالیت‌های نامناسب با مناطق اتفاق نیفتد.

پیرموذن همچنین به انتخابات تشکل‌های کشور اشاره کرد و گفت: قانون دو دوره‌ای در انتخابات تشکل‌ها قانون درستی نیست و انتظار می‌رود با ورود مجلس به این موضوع همان‌طور که در انتخابات مجلس افراد برای شرکت آزاد هستند حضور در انتخابات تشکل‌ها بعد از دو دوره عضویت هم آزاد باشد.

از نظر سیاسی، بهترین زمان برای جراحی اقتصادی است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست، با توجه به هم سلیقه بودن سه قوا دوره حاضر را بهترین زمان برای جراحی اقتصادی از نظر سیاسی دانست.

ولی اسماعیلی افزود: از نظر سیاسی و با توجه به هم سلیقه بودن قوای مجریه، مقننه و قضاییه در بهترین زمان برای جراحی اقتصادی قرار داریم.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: جراحی اقتصادی درهرصورت هزینه‌بر است و هزینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد داشت اما نکته قابل‌توجه این است که بالاخره باید این طرح اجرا می‌شد.

وی تأکید کرد: این یک قدم از هشت قدم اساسی در جراحی اقتصادی است و ما باید با حمایت همه دستگاه‌ها و مردم همه راه را در این مسیر برویم تا به سمت توسعه متوازن و برقراری عدالت حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: کشور از تبعیض و توسعه نامتوازن در عذاب است و مهاجرت به مراکز استان و کلان‌شهرها در نتیجه این توسعه نامتوازن اتفاق می‌افتد که حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

اسماعیلی در مورد افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان با افزایش دستمزد کارگران گفت: وظیفه ما در مجلس و دولت این است که امنیت اقتصادی، سیاسی سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، در موضوع افزایش هزینه‌ها برای تولیدکنندگان هم دولت را اجبار خواهیم کرد که مشوق‌هایی را به این بخش اختصاص دهد.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha