۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
همگامی نفت با نگرانی از رکود جهانی

همگامی نفت با نگرانی از رکود جهانی

قیمت نفت در معاملات روز گذشته، دوشنبه تغییر چندانی نداشت.

به گزارش بازار، روز گذشته، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با یک سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش، به ۱۱۰ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام برنت با ۸۷ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

باب یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی در میزوهو، با بیان اینکه اکنون سلامت اقتصاد جهانی مورد تردید است، گفت: ابرهای سیاه در اطراف بازارهای مالی بر قیمت نفت تأثیرگذاربوده‌اند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت که در شرایط کنونی، انتظار رکود اقتصادی برای اقتصادهای بزرگ را ندارد اما نمی‌تواند آن را رد کند.

ناتوانی اتحادیه اروپا در دستیابی به توافق نهایی درباره ممنوعیت نفت روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین، که مسکو آن را «عملیات ویژه» می‌نامد، افزایش قیمت نفت را محدود کرده است. مجارستان همچنان در برابر ممنوعیت پیشنهادی مقاومت می کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ شوک ناگهانی برای عرضه نخواهد داشت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، فشار مداوم فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده در ایالات متحده و خطر فعلی بحران اوکراین/روسیه، زیربنای قیمت‌ها بوده است.

شانگهای، مرکز تجاری چین، با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، قصد دارد زندگی را از اول ژوئن عادی کند.

قرنطینه در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، تولید صنعتی و ساخت و ساز را تحت تأثیر قرار داده و اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد، از جمله کاهش بیشتر از حد انتظار نرخ وام مسکن در روز جمعه انجام داده است.

تلویزیون دولتی چین روز دوشنبه به نقل اعلام کرد که اقدامات هدفمندی از جمله افزایش تخفیف های اعتبار مالیاتی و اجرای پروژه های سرمایه گذاری جدید را برای حمایت از اقتصاد خود انجام خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha