۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
وزارتخانه های خارجه و کشور هرچه سریعتر به درگاه صدور مجوزها متصل شوند
نماینده مردم تهران در مجلس:

وزارتخانه های خارجه و کشور هرچه سریعتر به درگاه صدور مجوزها متصل شوند

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار تسریع در اتصال دستگاه هایی مانند وزارت امور خارجه و کشور به درگاه صدور مجوزهای کسب و کار شد.

به گزارش بازار، رضا تقی پور انوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید درباره روند تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه ها به محورهایی از جمله فرآیند اتصال دستگاه ها توجه شده است که در این خصوص باید عنوان کرد برخی همت لازم را نداشتند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: سازمان نظام پزشکی، شهرداری ها، مترجمان رسمی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و... از جمله دستگاه هایی هستند که باید در این خصوص اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید عنوان کرد بحث های مربوط به نرم افزاری نیز از دیگر موضوعاتی است که متاسفانه خیلی از دستگاه ها نسبت به آن از آمادگی لازم برای صدور مجوز از طریق درگاه برخوردار نیستند که در این راستا مجموعه های ذیربط باید این مهم را تسریع کنند.

تقی پور بیان کرد: همچنین وزارت کشور باید مطابق تبصره یک ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به رسیدگی به شکایت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها اقدام کرده و این مهم را به استانداران ابلاغ کند تا این امر به صورت فراگیر و در سطح ملی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: وزارت صمت و اتاق اصناف نیز بخش عظیمی از مجوزها را صادر می کنند که تاکنون در این راستا اقدام نکرده اند، لذا دبیرخانه هیات مقررزدایی باید این امر را پیگیری کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha