۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
امروز باید معیشت مردم را از محاصره رانت‌بازی، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی:

امروز باید معیشت مردم را از محاصره رانت‌بازی، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم

قالیباف، رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار را تعطیل کند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: در ابتدا شهادت مدافع حرم سرهنگ سرافراز پاسدار شهید حسن صیادخدایی به دست عوامل تروریستی استکبار جهانی را محضر ملت شریف ایران، عموم پاسداران مدافع امنیت کشور و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان مردم ایران از سپاه پاسداران را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تأمین کردند؛ تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جانباختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث در شهر آبادان را به مردم شجاع و شریف شهر آبادان و خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم و برای مصدومان این حادثه شفای عاجل و کامل از خداوند متعال مسئلت دارم.

قالیباف یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه باید در سریع‌ترین زمان ضمن رسیدگی فوری به مصدومان، بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستور کار قرار دهند و با کلیه مرتبطین و مسببین این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد و همچنین ضروری است کمیسیون عمران مجلس موضوع را با کمک نمایندگان محترم آبادان بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: همچنین فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارم؛ جوانانی از جنس شجاعت و غیرت، از جان شیرین خود گذشتند تا در تاریخ ثبت شود که هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده فولادین ملت سرافراز ایران اسلامی را ندارد و به فضل خدا هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهرهای پیش روی این ملت نخواهد بود.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر به ما ثابت کرد که اگر خداباوری و مردم‌باوری با یکدیگر جمع شوند، موفقیت حتمی است؛ سنت‌های الهی به دست خود مردم، محاصره‌ها را می‌شکند و مومنان را بر کافران پیروز می‌گرداند؛ آزادسازی خرمشهر نشان داد که چگونه با عزل بنی‌صدر و برداشته شدن سد مشارکت مردم در عملیات‌ها و باور به امدادهای الهی، کاری که در محاسبات مادی ناممکن محسوب می‌شد، ممکن شد و دشمنان تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت‌های جهانی از اراده و باور رزمندگان مومن شکست خوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آزادسازی خرمشهر صرفاً یک حادثه تاریخی نبود، خرمشهر برای تمام انقلابیون یک درس بود که اگر مردم به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند و به سنت‌های الهی تکیه کنند، مشکلات حل خواهد شد و اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان موقعیت‌شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست، امروز نیز باید اقتصاد و معیشت مردم را از محاصره بروکراسی اداری کهنه و بی‌رمق، رانت‌بازی و انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم‌گیری، عدم شفافیت ساز و کارها، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم و در مسیر نیز همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش‌آفرینی جوانان مومن، آگاه، موقعیت‌شناس و با استعداد باز کرد.

دکتر قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار را تعطیل کند، صنایع انحصارگرا را متحول سازد، شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و همچنین ریل‌گذاری لازم برای جهش تولید دانش‌بنیان و تحول نظام بانکی را رقم زند تا ریل‌گذاری لازم برای تحول نظام اقتصادی کشور عملیاتی شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: در ادامه مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در چارچوب وظایف مجلس، کمک کنیم تا خرمشهر اقتصاد، از محاصره مشکلات آزاد شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha