۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
حمایت از صنایع تبدیلی بهترین فرصت برای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان:

حمایت از صنایع تبدیلی بهترین فرصت برای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی است

سنندج – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی را بهترین فرصت و امکان در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی این استان عنوان کرد.

احمد خسروی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان کردستان در بخش های مختلف، عنوان کرد: یکی از معضلات جدی در کردستان خام فروشی محصولات تولیدی این استان است که باعث خروج ارزش افزوده از کردستان می شود.

وی اظهار داشت: یکی از راه های جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی استان در بخش های کشاورزی و معدن، حرکت به سمت صنایع تبدیلی و فرآوری این تولیدات است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه توسعه فرصت های مرزی هم وابسته به بخش صنعت است، افزود: استفاده از ظرفیت های این بخش یکی از اولویت های اصلی در استان کردستان به شمار می رود.

وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی های بخش صنایع کردستان، گفت: نمایشگاه معرفی توانمندی های بخش صنایع استان کردستان به مدت پنج روز در سنندج برگزار و خوشبختانه مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به بخشی از دستاوردهایی برگزاری این نمایشگاه در استان کردستان، اضافه کرد: هیات های تجاری از استان های مختلف کشور و اقلیم کردستان عراق از این نمایشگاه دیدن و شناخت مطلوبی از بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های صنایع استان کسب کردند.

خسروی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی موجود در نمایشگاه موفق به انعقاد قراردادهایی شدند، گفت: تقویت بازاریابی علمی و به روز هم از دیگر موارد اساسی در حوزه تولید است که در چنین نمایشگاه هایی واحدهای تولیدی با این مهم بیشتر آشنا شده و برای دستیابی به آن تلاش می کنند.

وی یکی از فعالیت های تاثیرگذار شرکت شهرک های صنعتی استان را تشکیل خوشه های صنعتی خواند و یادآور شد: با تشکیل خوشه فرش اقدامات موثری انجام شده به گونه ای که بعد از سال ها با بودجه اختصاص داده شده از محل این خوشه ثبت برندهای قالی نقشه بیجار، سنندج و سقز انجام شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha