۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
۵۷ هزار نفر در زنجان واجد شرایط اولیه برای خانه دار شدن هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵۷ هزار نفر در زنجان واجد شرایط اولیه برای خانه دار شدن هستند

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تامین زمین در شهرستان‌های تابعه که متقاضی مسکن هستند انجام می‌شود، گفت: ۵۷ هزار نفر در زنجان واجد شرایط اولیه هستند.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار به طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد مسکن‌های ابلاغ شده طبق قانون مصوب ۸۶ طرح اقدام مسکن در حدود ۴۰۰ هزار واحد بود و در استان زنجان متقاضی مسکن دار شدن در این طرح زیاد بود.

وی اظهار کرد: تکلیفی بر عهده راه و شهرسازی استان بود که به متقاضیان پاسخگو باشیم و در این راستا برای ۱۶ هزار نفر تامین زمین انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح اقدام ملی مسکن با استقرار دولت سیزدهم و قانون جهش تولید مسکن مقارن شد و : در قانون جهش مسکن ضرورت ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال در کشور ابلاغ شد و سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن ۷۰ هزار واحد در چهار سال بود.

بیات منشبا بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از این تعداد سهم بخش روستایی است،تاکید کرد: سالانه ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن از طریق تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می‌دهد، ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی از سهم ۷۰ هزار واحدی نیز سالانه ۳ هزار برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده برای ۲۱ شهر اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که تاکنون برای ۱۷ هزار واحد زمین تامین شده و برای ۱۵ هزار واحد مسکونی ثبت نام متقاضیان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: برای یک هزار و ۲۰۰ واحد نیز تفاهم نامه‌ای با نیروهای مسلح و آموزش و پرورش شده است.

بیات منش گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان ۹۷ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کردند و از این تعداد ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند و در این سامانه سابقه سکونت متقاضیان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از این ۵۷ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای ۱۶ هزار واحد زمین تامین شده در مرحله طراحی هستیم و پالایش این مولفه توسط نیروهای اداری انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه تامین زمین در شهرستان‌های تابعه که متقاضی مسکن هستند انجام می‌شود،افزود:شهر قیدار موقوفه است و تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهر نیازمند راهکار جدیدی است.

بیات منش گفت: در تلاش هستیم تا با ساخت به موقع این پروژه‌ها و عرضه کافی مسکن در شهر بتوانیم آرامش خوبی در بازار مسکن ایجاد کنیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha