۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
۱۷۸ طرح صنعتی آذربایجان غربی وارد چرخه تولید می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۱۷۸ طرح صنعتی آذربایجان غربی وارد چرخه تولید می شود

ارومیه – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۱۷۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۴۳ هزار و ۳۶ میلیارد ریال در حال تکمیل و وارد شدن به چرخه تولید استان هستند.

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این طرح ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، عنوان کرد: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۶۳۱ نفر در این واحد های فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

سرتیپی با تاکید بر ضرورت اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن در استان و تشکیل میز سرمایه گذاری در این حوزه اظهار کرد: در جهت افزایش بهره وری هر شهرستان در حوزه های مختلف ظرفیتهای فراوانی دارد که باید این ظرفیتها شناسایی و بکار گرفته شوند.

وی از تخصیص بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن در جریان سفر دولت به استان خبر داد و گفت: از این تسهیلات ۱۱ هزار و ۴۱۹ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و ۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش برای ۹۳۷ واحد صنعتی و معدنی از طریق شبکه بانکی استان پرداخت خواهد شد.

سرتیپی افزود: اولویت تخصیص و پرداخت این تسهیلات برای احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و بازگردانی این واحدها به چرخه تولید، تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و کمک به افزایش تولیدی صنعتی که به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش با ظرفیت پایین در حال فعالیت می باشند خواهد بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: با احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و همچنین تکمیل طرح های صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پیش بینی می شود تقریبا برای ۹ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شود.

وی با تاکید بر دانش بنیان کردن زنجیره تولید و لزوم توجه به شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: سازمان از طرحهای دانش بنیان در بخشهای صنعت و معدن حمایت می کند.

سرتیپی با اشاره به پتانسیل دریاچه ارومیه برای رونق اقتصادی استان و وجود املاح و منیزیم در این دریاچه اظهار کرد: باید مطالعات و اقداماتی در خصوص بهره برداری صنعتی از مواد و املاح موجود در دریاچه صورت گیرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha