۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
تخصیص زمین برای ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحد طرح  نهضت ملی مسکن در هرمزگان
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد؛

تخصیص زمین برای ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان

بندرعباس - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: حدود یک هزار و ۲۰۸ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در هرمزگان تامین شده که تا کنون برای ۳۷ هزارو ۹۲۶ واحد تخصیص زمین صورت گرفته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان،عباس کمالی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان هرمزگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون ۴۶ هزار و ۴۶۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۲۷ نفر در پالایش حائز شرایط دریافت مسکن ملی شدند و ۳۱۰ نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

وی در خصوص بحث تامین زمین این واحدها افزود: در استان حدود یک هزار و ۲۰۸ هکتار زمین در حال حاضر تامین شده و حدود ۳۷ هزار ۹۲۶ واحد نیز تخصیص زمین صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرها با کمبود زمین مواجه نیستیم به جز مناطق آزاد قشم و کیش که برای حل مشکل در حال رایزنی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور هستیم و در تلاش هستم با پیدا کردن راهکارهای قانونی این کمبود را مرتفع کنیم.

کمالی گفت: در شهرهای کوچک که مشکل زمین وجود ندارد، قطعات به صورت دو طبقه و چهار واحدی خواهد بود.

وی با اشاره به مدت زمان طولانی سپری شده از زمان اتمام مطالعه پروژه قطعه اول آزاد راه بندرعباس – سیرجان تصریح کرد: کار مطالعاتی قطعه اول آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر مدتی است به پایان رسیده است و از آنجایی که قرار است تمام هزینه های اجرای پروژه را بخش خصوصی تامین کند، در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ساخت این آزاد راه علاوه بر تاثیر در مصرف بهینه سوخت و کاهش مدت زمان سفر، در ایمنی نیز نقش بسیار اساسی دارد.

کمالی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا شهر جدید علوی افزود: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر بندرعباس و رشد صنایع غرب و شروع عملیات اجرایی دو پالایشگاه جدید در آینده‌ای نزدیک، سریز جمعیتی را در غرب شهر بندرعباس شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از این رو با هدف کاهش مسافت و سهولت دسترسی شهر علوی به صنایع غرب بندرعباس، تونل هزار و ۹۰۹ متری در حال احداث است که با بهره‌برداری از این تونل تا پایان سال جاری فاصله شهر جدید تا بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha