۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
تولید دانش‌بنیان سایر بخش‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری را مغفول نگذارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید دانش‌بنیان سایر بخش‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری را مغفول نگذارد

همدان-بهرامی،رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه نباید به بهانه تولید دانش‌بنیان سایر بخش های تولید مغفول واقع شود، گفت: تعامل بین شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است.

حمید بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه امسال به نام دانش‌بنیان، تولید و کارآفرینی مزین شده است، عنوان کرد: در همین نام‌گذاری ساده یک نکته را ظریف می‌دانم و آن اینکه توجه مقام معظم رهبری به این موضوع بوده که علاوه بر پرداختن به دانش‌بنیان‌ها سایر ارکان تولید مدنظر باشد بدین معنا که به بهانه تولید دانش‌بنیان بقیه تولید مغفول واقع نشود و کوتاهی در مورد آن اتفاق نیفتد.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه ازجمله اختیارات این کمیسیون آن است که پروژه‌های تحقیقاتی-پژوهشی را مورد رصد قرار می‌دهد، گفت: اگر پروژه‌ها ارزش بررسی و سرمایه‌گذاری داشته باشد سرمایه‌گذاران اتاق بازرگانی هم بر اساس آیین‌نامه‌ای که اتاق بازرگانی در اختیار آن‌ها قرار داده اقدام می‌کنند.

تابه‌حال اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها را به‌صورت ملموس در کنار هم احساس نکرده‌ایم چراکه اتاق بر محور کاملاً تجاری و بازرگانی نظر دارد و دانشگاه‌ها وظیفه خود را در ترویج و تربیت دانشجو و در گام دوم پژوهشگران و محققان می‌دانند

بهرامی بابیان اینکه جلب حمایت از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکترا از اختیارات کمیسیون آموزش است و در کمیته مختص به خود بازنگری می‌شود، اضافه کرد: بحث ترویج کار گروهی در رأس اقدامات قرار دارد ولو اینکه تابه‌حال اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها را به‌صورت ملموس در کنار هم احساس نکرده‌ایم چراکه اتاق بر محور کاملاً تجاری و بازرگانی نظر دارد و دانشگاه‌ها وظیفه خود را در ترویج و تربیت دانشجو و در گام دوم پژوهشگران و محققان می‌دانند.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود دانشگاه‌ها تعامل خوبی با اتاق بازرگانی دارند که این مهم نشانگر آن است دانشگاه‌ها به سمت درآمدزایی، کارآفرینی و اینکه وابستگی کمتری به منابع بالادستی خود داشته باشند روی آورده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها با این اقدام به‌صورت خودگردان و حتی با دستی بازتر از پروژه‌های دانشجویان خود حمایت می‌کنند.

ضرورت افزایش تعامل بین شرکت‌های دانش‌بنیان
وی بر افزایش تعامل بین شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: افزایش تعامل بین کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی و شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات اولویت‌دار ما است ضمن اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در استان همدان فعال نیستند ولی همان تعداد محدود هم نه با اتاق بازرگانی ارتباط سازنده‌ای دارند نه با مجموعه خود چراکه عمده فعالیت آن‌ها به‌صورت رقابتی است.

وی عنوان کرد: هرچند ارتباط‌گیری باوجود تک‌تک افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر است و ارزشمند هستند ولی اگر افراد بتوانند با اعضای اتاق بازرگانی به‌صورت یکپارچه ساماندهی شوند بسیار سازنده‌تر است و برای وصول مطالبات آن‌ها بیشتر کمک می‌کنیم.

لزوم ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه است
بهرامی در خصوص ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها گفت: یکی از وظایف اصلی کمیته‌ها در کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه است.

بهرامی بابیان اینکه در ادامه بابیان اینکه همای سعادت روی دوش فنی و حرفه‌ای استان همدان نشسته است، اضافه کرد: مدرکی که افراد و کارآموزان از فنی و حرفه‌ای همدان دریافت می‌کنند مدرک قابل قبولی است و چنانچه فرد بخواهد در کشورهای دیگر جذب کار شود خیلی راحت وی را پذیرش می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان با عنوان اینکه مشکلی که در استان همدان با آن مواجه هستیم این است که کارفرمایان در استان با نیروهای کار قراردادهای کوتاه‌مدت منعقد می‌کنند، گفت: چند سالی است که تأکید می‌کنیم اگر کارفرمایی یک نیروی خوب و فعال دارد لااقل قرارداد با وی ببندد اما هنوز جای سؤال است که چرا قرا داد دوماهه سه‌ماهه منعقد می‌شود.

وقتی یک نفر برای کار مراجعه می‌کند و قصد انجام تخصصی کار را دارد با مشاهده قراردادهای کوتاه‌مدت پشیمان می‌شود

وی بابیان اینکه کاملاً معلوم است وقتی یک نفر برای کار مراجعه می‌کند و قصد انجام تخصصی کار را دارد با مشاهده قراردادهای کوتاه‌مدت پشیمان می‌شود، اضافه کرد: نیروی کار تا مدتی که قرارداد دارد در شرکت کار می‌کند و پس از اتمام موعد قرا داد از شرکت خارج می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان با عنوان اینکه در حال حاضر در تمام دنیا شرکت‌ها برای اینکه نیروهای خوب خود را حفظ کنند قراردادهای بلندمدت با آن‌ها می‌بندد و حتی قراردادهایی با بیمه‌های تکمیلی منعقد می‌کنند و بیمه تکمیلی را برای خانواده افراد نیز منعقد می‌کنند، گفت: این نیروها به دلیل خدمات ویژه‌ای که به آن‌ها ارائه می‌شود در مجموعه ماندگار می‌شوند که ازاین‌دست کارها را می‌توان در استان انجام داد.

وی بابیان اینکه متأسفانه تفکرات سنتی باعث شده حتی شرکت‌های قدر و بزرگ هم با قوانین دست و پاگیر روبرو شوند و نیروهای خود را به‌راحتی از دست بدهند، گفت: همین رویه سبب شده نیروهای خوب و مولد و مستعد از استان همدان خارج شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha