۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کاهش ۳۰ درصدی هدررفت محصولات کشاورزی گلستان با توسعه صنایع تبدیلی
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

کاهش ۳۰ درصدی هدررفت محصولات کشاورزی گلستان با توسعه صنایع تبدیلی

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: استفاده از صنایع تبدیلی موجب کاهش هدر رفت ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی می‌شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: پیشرفت و رونق صنایع تبدیلی در گلستان از مهم‌ترین نیازهای کشاورزان گلستانی است تا از هدر رفت محصولی که با زحمت تولید شده، جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه رتبه نخست تا چهارم در تولید ۱۶ محصول کشاورزی به کشاورزان گلستانی تعلق دارد، افزود: با این حال صنایع تبدیلی فعال در گلستان ۳۷۶ واحد است.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی که باید در کوتاه مدت و به صورت تازه خوری مصرف شوند به دلیل نبود صنایع تبدیلی توسط دلالان به قیمت ناچیز خریداری می‌شود.

عباسی خواستار توسعه صنایع تبدیلی در استان و شد و اضافه کرد: با پیشرفت در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورز، ارزش افزوده حاصل از فرآوری محصولات برای کشاورز سود بالایی خواهد داشت ضمن اینکه با گسترش صنعت در استان اشتغال هم افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت‌های جدید در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری به میزان ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha