۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
رشد ۵۳ درصدی تجارت ایران و عمان
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

رشد ۵۳ درصدی تجارت ایران و عمان

سخنگوی گمرک گفت:‌ تجارت غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود، که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد در وزن افزایش داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی افزود: سهم صادرات إیران به عمان از این میزان تجارت دو میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیفی در خصوص واردات از عمان هم گفت: واردات کشورمان از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی گمرک درباره مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان اضافه کرد: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم خانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.

لطیفی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی از عمان هم توضیح داد: ذرت، زغال سنگ، روغن و دانه‌های روغنی، گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راه سازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم یدکی از مهمترین کالاهایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به کشورمان وارد شد.

سخنگوی گمرک در ادامه گفت: صادرات به عمان در فروردین ماه امسال هم ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن به کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش ۷ درصدی در وزن رشد ۱۰۳ درصدی در ارزش داشته است. واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۱۴۳ درصدی در ارزش داشته است.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha