۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
تاجران فارس به عنوان رایزن اقتصادی انتخاب شوند
استاندار فارس:

تاجران فارس به عنوان رایزن اقتصادی انتخاب شوند

شیراز- استاندار فارس گفت: رایزن‌های اقتصادی در کشورهای عمان، قطر و عراق از بین تجار فارس انتخاب شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست تاجران و بازرگانان استان فارس که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به توجه رویکرد دولت سیزدهم در تعامل اقتصادی با کشور های همسایه گفت: حاصل تلاش های وزارت امور خارجه افزایش صادرات است.

وی با بیان اینکه رایزن های اقتصادی در کشورهای عمان، قطر و عراق از بین تجار انتخاب شوند، از معاون دیپلماسی اقتصادی خواست تا پیگیری لازم برای افتتاح کنسولگری عمان و قطر در شیراز انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به فرصت برگزاری جام جهانی در کشور قطر، بیان کرد: در صورت امکان یکی از شرکت های هواپیمایی سفر رایگان تماشاچیان جام جهانی به استان فارس را متقبل شود چراکه باعث رشد گردشگری و معرفی اماکن تاریخی کشور به ویژه استان خواهد شد.

نمایشگاه صنایع دستی توسط تجار فارس و شیراز در قطر برگزار می شود
ایمانیه تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی توسط تجار فارس و شیراز در قطر برگزار می شود و صادرات مواد کشاورزی و میوه افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به ظرفیت توریسم درمانی شهر شیراز، ابراز امیدواری کرد تا حضور بیماران خارجی در این شهر سه برابر شود.

ایمانیه با تاکید بر افزایش سه برابری سهم استان در شش کشوری که بیشترین تعامل با تاجران استان فارسی را دارند، گفت: در شش کشوری که بازار هدف صادرات استان فارس هستند، باید صادرات استان تا پایان امسال سه برابر شود؛ بنابراین تاجران استان نیز زمینه را فراهم کنند.

استاندار فارس جاده بین خلیج فارس تا شیراز را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید با رایزنی، زمینه سرمایه گذاری خارجی مخصوصا کشور های حوزه خلیج فارس در استان فارس و در راستای این آزادراه فراهم شود.

ایمانیه ضمن اشاره به اقدامات خوب وزارت امور خارجه در اتصال ظرفیت های کشور با همسایگان و دیگر کشور ها، اظهار کرد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان فارس از طریق تارنمای وزارت امور خارجه کشور معرفی شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha