۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
انتقال علم از دانشگاه به فضای کسب و کار باید شکل بگیرد
مدیرعامل صندوق پژوهش، فناوری و شکوفایی گلستان:

انتقال علم از دانشگاه به فضای کسب و کار باید شکل بگیرد

گرگان- رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش، فناوری و شکوفایی گلستان گفت: انتقال علم از دانشگاه به فضای کسب و کار و صنعت باید شکل بگیرد در این صورت شرکت‌های دانش بنیان رشد خواهند کرد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اگر علم از دانشگاه به فضای کسب و کار و صنعت انتقال یابد، شرکت‌های دانش بنیان خوبی در استان شکل گرفته و رشد خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش، فناوری و شکوفایی گلستان با بیان این نکته که امروزه سرمایه گذاری در استان بیشتر بر ملک، طلا و حوزه تولید و بازرگانی است، افزود: رشد سرمایه در حوزه نوآوری دو تا ۱۰ برابر است.

وی ادامه داد: برای ورود سرمایه گذار به حوزه نوآوری ابتدا نیاز است تا سودآوری این بخش برای سرمایه گذاران توجیه شود به این ترتیب با ورود بخش خصوصی به حوزه نوآوری شاهد وقوع رویدادهای مثبتی در استان خواهیم بود.

رضایی ضمن تاکید بر این نکته که حوزه دانش بنیان در استان نیاز به کمک دارد، افزود: معمولاً اعلام می‌شود که در استان ۵۰ شرکت دانش بنیان داریم، درحالیکه همه این شرکت‌ها فعال نیستند و یا فعالیت آنها از تولید ناخالص ملی قابل قبول نیست.

مدیرعامل صندوق پژوهش، فناوری و شکوفایی گلستان اضافه کرد: جدای از اینکه باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان را با توجه به نامگذاری سال رشد دهیم اما در بحث کیفی سازی و تجاری سازی و ورود به بازارهای بین‌المللی آن هم باید تلاش شود.

وی از فعالیت محدود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی انتقاد کرد و گفت: به رغم اینکه گلستان را به عنوان استان کشاورزی می‌شناسند اما هیچ کسب و کار دانش بنیانی به طور جدی در این حوزه نداریم.

رضایی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان به انگشتان یک دست نمی‌رسد، افزود: نیاز است تا جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های علوم کشاورزی به این حوزه ورود پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha