۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی آذربایجان شرقی تامین شد
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی آذربایجان شرقی تامین شد

تبریز- رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی آذربایجان شرقی به موقع تامین شد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان با بیان اینکه تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: یارانه‌ای که دولت برای تامین مواد اولیه کالاهای اساسی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص می‌داد اکنون این یارانه از حلقه اول یعنی واردکنندگان به حلقه آخر و یا به عبارتی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: طرح مردمی‌سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به‌زودی تاثیر این طرح را در سفره‌های خود خواهند دید.

پرنیان گفت: در خصوص پنج قلم کالای تخم مرغ، روغن، مرغ، ماکارونی و لبنیات که تحت تاثیر مردمی‌سازی یارانه قرار گرفته بود این اقلام هم اکنون در بازار وجود دارد و تقریبا در بازار فراوانی کالا داریم.

وی با بیان اینکه مردم تحت تاثیر فضای روانی نسبت به ماه‌های گذشته چند برابر بیشتر خرید کرده‌اند، تاکید کرد: توزیع مواد شوینده و محصولات بهداشتی نسبت به ماه گذشته سه برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حضور میدانی مسوولان ارشد برای نظارت در بازار افزود: علاوه بر تداوم نظارت موضوع تولید، زنجیره تولید و توزیع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه به دقت چرخه تولید و توزیع کالاهای اساسی رصد می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان در هیچ کالایی کمبودی در استان وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی از لحاظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت رصد ورود و خروج کالاهای اساسی از طریق سامانه جامع تجارت اظهار کرد: ورود و خروج تمام مواد اولیه واحدهای تولیدی، تولیدات کارخانه‌ها، شرکت‌های پخش، انبارها و عمده فروش‌ها در سامانه باید ثبت شود.

پرنیان با بیان اینکه ۴۵۰ قلم کالا مشمول شفافیت است، گفت: عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالای خارج از شبکه است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی قطب تولید مواد غذایی به ویژه محصولات کیک، شیرینی و شکلات است روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی به موقع تامین شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha