۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
تصمیم ایران و عمان، افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری است
رئیس جمهور:

تصمیم ایران و عمان، افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری است

رئیس جمهور با اشاره به روابط سیاسی و تجاری ایران و عمان، گفت: این سطح از روابط فعلی، قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور، افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به عمان، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سرهنگ پاسدار مدافع حرم، حسن صیاد خدایی، به خانواده این شهید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: علو درجات را از خداوند متعال برای این شهید عزیز، مسئلت می‌کنم. بدون تردید در این جنایت، دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند، دیده می‌شود که به این شکل، استیصال خود را نشان می‌دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر پیگیری جدی این جنایت از سوی مسئولان امنیتی، تصریح کرد: تردید ندارم که گرفتن انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران، حتمی است.

رئیسی با بیان این‌که سفر به عمان با دعوت «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی میان ما و عمان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به روابط سیاسی و تجاری میان کشور ایران و عمان، اظهار داشت: این سطح از روابط فعلی برای هیچ‌کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور، افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

رئیسی با بیان این‌که روابط تجاری میان دو کشور حتماً می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط را گسترش دهیم.

رئیس جمهور، گفت: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف، تفاهم‌نامه‌هایی میان دو کشور به امضا خواهد رسید و به دنبال آن، اجرای تفاهم‌نامه‌ها پیگیری خواهد شد.

رئیسی، اظهار داشت: این سفر در راستای توسعه سیاست همسایگی میان ما و کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد و روابط دوجانبه و توسعه آن در این مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد و روابط منطقه‌ای، مورد گفتگو خواهد بود.

رئیس جمهور، تأکید کرد: نکته محوری در منطقه، آن است که همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می‌تواند امنیت‌ساز باشد و حتماً حضور نیروهای خارجی و بیگانه به هیچ‌وجه امنیت‌ساز نیست و حتی می‌تواند امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رئیسی با بیان این‌که مواضع و نکات مشترکی میان ما و عمان وجود دارد که در این گفتگوها حتماً پیرامون آن‌ها بحث خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های دولت برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه توسعه پیدا کند و گام‌های بلند برای روابط خوب با همسایگان، استمرار داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha